People Martin Kaleja (Fakulta veřejných politik v Opavě Repo)
Martin Kaleja (Fakulta veřejných politik v Opavě Repo)
Staff member: Slezská univerzita v Opavě
Staff member: Fakulta veřejných politik v Opavě
učo: 2117
Členství ve věd. radách, odb. grémiích, expert. komisích apod.
-
KALEJA, Martin. Člen (Member of the commitee). Komise pro státní doktorskou zkoušku ve studijní programu Sociální práce, Vysoká škola zdravotníctva a sociálnej práce sv. Alžbety, n.o., v Bratislave, 2019 - 2019.
-
KALEJA, Martin. Předseda výboru mezinárodního odborného workshopu (Chairman of Scientific Commitee of Expert Thematic Workshop). Výbor mezinárodního odborného workshopu s názvem Vysokoškolské vzdělávání a jeho metodologická úskalí ve výzkumu, 2019 - 2019.
-
KALEJA, Martin. Člen vědeckého výboru mezinárodní konference (Member of International Scientific Committee CER Comparative European Research 2018). International Scientific Committee of CER Comparative European Research 2018, International Scientific Conference for Ph.D. students of EU countries October 29-31, 2018, London, 2018 - 2018.
-
KALEJA, Martin. Člen výboru mezinárodní konference (Member of International Scientific committee). Vědecký výbor mezinárodní konference s názvem Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2018, 2018 - 2018.
-
KALEJA, Martin. Předseda vědeckého výboru (Chairman of Scientific Commitee). Vědecký výbor mezinárodní konference Profesní rozvoj pedagogických pracovníků a pracovníků ve školství, 2018 - 2018.
-
KALEJA, Martin. Czlonek Rady Naukowej (Member of Scientific Comitee). Rada Naukowa Instytutu Nauk Pedagogicznych Wysza Szkola Nauk Spolecznych Pedagogium w Warszawie, 2016 - 2017.
-
KALEJA, Martin. Člen vědecké rady (Member). Vědecká rada Fakulty veřejných politik v Opavě Slezské univerzity v Opavě, 2016.
-
KALEJA, Martin. Člen pracovní skupina (Member of work group). Pracovní skupina pro vzdělávání Romů při Radě Vlády České republiky pro záležitosti romské menšiny, 2015.
-
KALEJA, Martin. Člen Rady vlády České republiky (Member). Rada Vlády České republiky pro záležitosti romské menšiny, 2014.
Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)
-
KALEJA, Martin. E-learningová opora Vysokoškolské vzdělávání z perspektivy studijní (ne)úspěšnosti se zaměřením na studenty (E-learning Course of High School Education from the View of (Un)Success of Study - A Perspective of Students). Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2019.
-
KALEJA, Martin. Vzdělávací modul pro lektory a účastníky kurzu: Jak pracovat s dítětem, žákem s odlišnými kulturními a jinými životními podmínkami. první. Praha: Národní ústav pro vzdělávání. p. 1-26. 2019.
-
VAŠUTOVÁ, Maria and Martin KALEJA. Poradenská psychologie. 1st ed. Opava: Slezská univerzita v Opavě. 115 pp. 2018.
Uspořádání konference
-
KALEJA, Martin, Zlatuše KRPCOVÁ, Kristýna TURKOVÁ and Andrea ČIMBOROVÁ. International Student Conference „ANALYSIS OF ROMA UNIVERSITY STUDENTS NARRATIVES - EXAMPLES OF GOOD PRACTICE OF MENTORING“ (International Visegrad Fund, No. 21830131). 2019.
-
KALEJA, Martin and Jitka SKOPALOVÁ. Mezinárodní vědecká konference České pedagogické společnosti: Profesní rozvoj pedagogických pracovníků a pracovníků ve školství (International Scientific Conference of Czech Pedagogical Society: Development of Pedagogues´ Profession and The Other School Workers In School Education System). 2018.
Prezentace na konferencích
-
KALEJA, Martin. KEY ISSUES IN CURICULUM OF CZECH INSTITUTIONAL SCHOOL EDUCATION. In CER Comparative European Research 11th International Scientific Conference for PhD students of EU countries. ISBN 978-1-9993071-2-7. 2019.
-
KALEJA, Martin. Mentoring from a researcher's position. In International Student Conference „ANALYSIS OF ROMA UNIVERSITY STUDENTS NARRATIVES - EXAMPLES OF GOOD PRACTICE OF MENTORING“. 2019.
-
KALEJA, Martin. Metodologie zkoumání problematiky vysokoškolského vzdělávání. In Mezinárodní odborný tematický workshop s názvem „Vysokoškolské vzdělávání a jeho metodologická úskalí ve výzkumu. 2019.
-
NYKLOVÁ, Eva and Martin KALEJA. Přístupy pedagogů a asistentů pedagoga v kontextu školní edukace romských žáků základních škol - teoretické a výzkumné problémy (Approaches of Teachers and Teachers' Assistants in the Context of Education of Roma Pupils in Elementary School - Theoretical). In Sapere Aude Scientific Conference with International participation. 2019.
-
KALEJA, Martin. K metodologii výzkumu studijní neúspěšnosti ve vysokoškolském vzdělávání (The Methodology of Research of Study Failure in Higher Education System). In Mezinárodní tematický workshop pro akademické pracovníky: Multidimenzionální proporcionalita a její kontexty studijní neúspěšnosti v terciárním vzdělávání. 2018.
-
NYKLOVÁ, Eva and Martin KALEJA. Sociálně pedagogické aspekty ve vzdělávání sociálně exkludovaných romských dětí a žáků v profesi pedagoga (Socio-educational aspects in school education of socially excluded Roma children and pupils in pedagogues´profession). In Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2018. 2018.
-
NYKLOVÁ, Eva and Martin KALEJA. Specifika edukace sociálně vyloučených žáků základních škol (Educational specifics of socially excluded pupils in elementary schools). In Mezinárodní vědecká konference České pedagogické společnosti: Profesní rozvoj pedagogických pracovníků a pracovníků ve školství, Opava. 2018.
-
KALEJA, Martin. Variability Of The Perception Of Dropping-Out Of Czech Higher Education System. In The International Conference on Research in Education, Teaching and Learning. 2018.
-
KALEJA, Martin and Lada ČERVEŇÁKOVÁ. Výzvy pro současnou pedagogickou praxi v kontextu školní edukace dětí a žáků pocházejících z jiného socio-kulturního prostředí (Challenges for the current pedagogical practice in the context of school education of children and pupils from other socio-cultural backgrounds). In Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2018. 2018.
-
KALEJA, Martin. Niepowodzenia szkolne jako przyczyna niedostosowania społecznego. Krytyczna refleksja obiektywnych i subiektywnych predyktorów (Study Unsuccess as Causality of Social Adaptation. Critical Reflection of Objective and Subjective Predictors). In Horyzonty resocjalizacji: Edukacjam Prewencja, Profilaktyka. 2017.
-
KALEJA, Martin and Eva ŠOTOLOVÁ. Systémový rámec prevence versus dysfunkce rodinných struktur v důsledku drogové dependence. In Proměny rodiny - Rodina se závislým jedincem. 2017.
-
KALEJA, Martin. Terciární vzdělávání v aplikovaném měnícím se výzkumném schématu (Higher Education in All Time Changing Applied Research Project). In Škola pro všechny aneb interdisciplinarita ve školní edukaci a pedagogických vědách. 2017.
Stať ve sborníku
-
KALEJA, Martin. KEY ISSUES IN CURRICULUM OF CZECH INSTITUTIONAL SCHOOL EDUCATION. In Michael McGreevy, Robert Rita. CER Comparative European Research 2019. Proceedings | Research Track of the 11th Biannual CER Comparative European Research Conference International Scientific Conference for Ph.D. students of EU countries. London: Sciemcee Publishing. p. 114-117. ISBN 978-1-9993071-2-7. 2019.
-
KALEJA, Martin. Metodologické pojednání o výzkumu studijní neúspěšnosti v terciárním vzdělávání (Methodological Approaches In Research Of Study Failure In Higher Education). In Martin Kaleja. Multidimenzionální proporcionalita studijní neúspěšnosti a její vybrané kontexty v terciárním vzdělávání. Recenzovaný sborník příspěvů z mezinárodního konferenčního workshopu. první. Opava: Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě. p. 25-35, 119 pp. ISBN 978-80-7510-329-1. 2019.
-
NYKLOVÁ, Eva and Martin KALEJA. Přístupy pedagogů a asistentů pedagoga z perspektivy kvantitativně orientované sondy. (Approaches of Teachers and Teachers' Assistants from the Perspective of a Quantitatively Oriented Probe.). In Rodina, škola a přátelé na cestě ke kvalitnímu společnému vzdělávání. 2019.
-
NYKLOVÁ, Eva and Martin KALEJA. Přístupy pedagogů a asistentů pedagoga v kontextu školní edukace romských žáků základních škol - teoretické a výzkumné problémy (Approaches of Teachers and Teachers' Assistants in the Context of Education of Roma Pupils in Elementary School - Theoretical and Research Problems.). In Sapere Aude Scientific Conference with International participation. 2019.
-
NYKLOVÁ, Eva and Martin KALEJA. Research on Teacher Engagement or on Typology of (Un)Engaged Teachers in Contemporary Education. In Educational Challenges in Central Europe, Olomouc. 2018.
-
JANKŮ, Kateřina and Martin KALEJA. Snoezelen v praxi speciální pedagogiky a v jejím výzkumu (Snoezelen in Practise of Special Pedagogy and its Research). In Recenzovaný sborník příspěvků vědecké konference s mezinárodní účastí Sapere Aude 2018. Učitel, žák, psycholog. 1st ed. Hradec Králové: MAGNANIMITAS. p. 81-87, 8 pp. ISBN 978-80-87952-25-2. 2018.
-
NYKLOVÁ, Eva and Martin KALEJA. Sociálně pedagogické aspekty ve vzdělávání sociálně exkludovaných romských dětí a žáků v profesi pedagoga (Socio-educational aspects in school education of socially excluded Roma children and pupils in pedagogues´profession). In Recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2018. Volume IX. Hradec Králové: MAGNANIMITAS. p. 872-879. ISBN 978-80-87952-27-6. 2018.
-
KALEJA, Martin and Lada ČERVEŇÁKOVÁ. Výzvy pro současnou pedagogickou praxi v kontextu školní edukace dětí a žáků pocházejících z jiného socio-kulturního prostředí (Challenges for the current pedagogical practice in the context of school education of children and pupils from other socio-cultural backgrounds). In Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2018. Volume IX. Hradec Králové: MAGNANIMITAS. p. 897-905. ISBN 978-80-87952-27-6. 2018.
-
KALEJA, Martin and Eva ZEZULKOVÁ. Heterogenita v konceptu inkluzivního vzdělávání: Pohledem na děti a žáky v povinném vzdělávání (HETEROGENEITY IN THE CONCEPT OF INCLUSIVE EDUCATION: FOCUSED ON CHILDREN AND PUPILS IN COMPULSORY EDUCATION). In Jiří Králík. Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference Evropské pedagogické fórum 2017. Koncepce vzdělávání a psychologie. roč. VII. první. Hradec Králové: Magnanimitas. p. 18-26. ISBN 978-80-87952-21-4. 2017.
-
KALEJA, Martin and Eva ZEZULKOVÁ. Současný stav: Romské děti a romští žáci v povinném vzdělávání aneb východiska pro další nutné kroky (Current Situation of Roma Children and Pupils in Compulsory School Education or Key Background for Next Steps). In Jiří Králík. Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference Evropské pedagogické fórum 2017. Koncepce vzdělávání a psychologie. roč. VII. první. Hradec Králové: Magnanimitas. p. 44-51. ISBN 978-80-87952-21-4. 2017.
-
KALEJA, Martin and Eva ZEZULKOVÁ. Výzkum školní edukace: (ne)připravený žák nebo (ne)připravený učitel? (Výzkum školní edukace: (Un)Prepared Pupil or (Un)Prepared Teacher?). In Miriam Prokešová. Perspektivy výchovy a vzdělávání v podmínkách současného světa. 1. vydání. Ostrava: Česká pedagogická společnost. p. 233-247. ISBN 978-80-905245-6-9. 2017.
-
KALEJA, Martin and Eva ZEZULKOVÁ. Drop-out a jeho vysokoškolský kontext v aplikovaném výzkumném projektu (Drop-out and its Higher Education Context in an Applied Research Project). In Petr Hlaďo. Sborník z mezinárodní vědecké konference ICCOLE 2016. 1st ed. Brno: Mendelova univerzita v Brně. p. 198-208. 2016.
-
KALEJA, Martin and Eva ZEZULKOVÁ. CZECH ROMA PUPILS IN PRIMARY SCHOOL SYSTEM: QUESTIONS OF EXCLUSION AND INCLUSION (CZECH ROMA PUPILS IN PRIMARY SCHOOL SYSTEM: QUESTIONS OF EXCLUSION AND INCLUSION2340-1117). In EDULEARN15 Proceedings. 7th International Conference on Education and New Learning Technologies. Barcelona, Spain: IATED. p. 8375-8385. ISBN 978-84-606-8243-1. 2015.
Uspořádání workshopu
-
KALEJA, Martin. Mezinárodní odborný tematický workshop na téma "Vysokoškolské vzdělávání a jeho metodologická úskalí ve výzkumu" (International Thematic Workshop „Higher Education and Some Question about Research Methodology). 2019.
-
KALEJA, Martin. Mezinárodní tematický workshop pro akademické pracovníky: Multidimenzionální proporcionalita a její kontexty studijní neúspěšnosti v terciárním vzdělávání (International workshop for academic workers: Multidimensional proporcionality and its contects in the higher education system). 2018.
-
KOLAŘÍKOVÁ, Marta and Martin KALEJA. Tematický workshop pro studenty prvních ročníků prezenční formy studia: Otázky a výzvy ve vysokoškolském vzdělávání I. (Workhop for students of the first grade and present form of study: Questions and Challenges in Higher Education I.). 2018.
-
KOLAŘÍKOVÁ, Marta and Martin KALEJA. Tematický workshop pro studenty prvních ročníků prezenční formy studia: Otázky a výzvy ve vysokoškolském vzdělávání II. (Workhop for students of the first grade and present form of study: Questions and Challenges in Higher Education II.). 2018.
-
KALEJA, Martin. Workshop pro pedagogické pracovníky, sociální pracovníky a rodiče k podpoře vzájemné efektivní komunikace (Workshop for Teachers, Social Workers and Parents Focused on Effective Communication). 2018.
-
KALEJA, Martin. Mezinárodní tematický seminář: Rodina v širších a užších sociálně vědních kontextech (International Thematic Seminar: Family in Wider and Closer Social Sciences Contexts). 2017.
Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu
-
KALEJA, Martin. Multidimenzionální proporcionalita studijní neúspěšnosti a její vybrané kontexty v terciárním vzdělávání. Recenzovaný sborník příspěvků z mezinárodního konferenčního workshopu. (Multidimensional proportionality of study failure and its selected contexts in higher education. Reviewed conference proceedings to international conference workshop.). první. Opava: Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě. 119 pp. ISBN 978-80-7510-329-1. 2019.
Článek v odborném periodiku
-
NYKLOVÁ, Eva and Martin KALEJA. Od přístupů pedagogů k jejich angažovanosti v kontextu školní edukace romských žáků základních škol – vybrané teoretické a výzkumné problémy (From Approaches of Teachers to their engagement in the Context of Education of Roma Pupils in Elementary School – selected Theoretical and Research Problems.). GRANT journal. Hradec Králové: MAGNANIMITAS Assn. ISSN 1805-062X. 2019.
-
KALEJA, Martin. Reflexe kurikulárního obsahu školního vzdělávání v kontextu institucionálních podmínek v České republice (Reflection of Curricular Content of School Education in the Context of Institutional conditions in the Czech Republic). GRANT journal. Hradec Králové: MAGNANIMITAS Assn., vol. 07, No 02, p. 24-30. ISSN 1805-0638. 2018.
-
JANKŮ, Kateřina and Martin KALEJA. Trilinearita Snoezelenu ve speciálněpedagogickém výzkumu (Trilinearity of Snoezelen in Special Pedagogy Research). GRANT journal. Hradec Králové: MAGNANIMITAS Assn., vol. 7, No 01, p. 52-56. ISSN 1805-062X. 2018.
-
KALEJA, Martin. Editorial. Prologue to the first issue of the third volume of Social Pathology and Prevention. Social Pathology and Prevention. Opava: Fakulta veřejných politik, vol. 3, No 1, p. 7-8. ISSN 2464-5877. 2017.
-
KALEJA, Martin. Editorial Social Pathology and Prevention. Social Pathology and Prevention. Opava: Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě, vol. 3, No 2, p. 7. ISSN 2464-5877. 2017.
-
KALEJA, Martin and Marek CETKOVSKÝ. How to Interconnect Research and Development in Educational Practice. Social Pathology and Prevention. Opava: Fakulta veřejných politik, vol. 3, No 1, p. 65-67. ISSN 2464-5877. 2017.
-
KALEJA, Martin and Eva ZEZULKOVÁ. Preparedness of Czech Primary School Teachers for Inclusive Primary Education. Multidisciplinary Journal of School Education. Krakow: Jesuit University Ignatianum in Krakow, Abat Oliba CEU University in Barcelona, vol. 9, No 1, p. 101-132, 34 pp. ISSN 2543-8409. 2016.
-
ZEZULKOVÁ, Eva and Martin KALEJA. The preparedness of pupils in primary school education to use reading as a tool of knowledge. Multidisciplinary Journal of School Education. Krakow: Jesuit University Ignatianum in Krakow, Abat Oliba CEU University in Barcelona, vol. 10, No 2, p. 11-40. ISSN 2543-8409. 2016.
Popularizační texty a aktivity
-
KRPCOVÁ, Zlatuše and Martin KALEJA. „Vysokoškolské vzdělávání a jeho metodologická úskalí ve výzkumu“. první. Opava, 2019.
-
KALEJA, Martin. Slezská univerzita v Opavě jako komunita v realizaci výzkumu Fakulty veřejných politik v Opavě. In Webové stránky Fakulty veřejných politik v Opavě Slezské univerzity v Opavě. online, 2018.
-
KALEJA, Martin. Tentokrát jde k tabuli ředitel! In Webové stránky Fakulty veřejných politik v Opavě Slezské univerzity v Opavě. online, 2018.
-
KALEJA, Martin and Martina VACULÍKOVÁ. Výroční mezinárodní vědecká konference ČPdS na Fakultě veřejných politik v Opavě. In Webové stránky Fakulty veřejných politik v Opavě Slezské univerzity v Opavě. online, 2018.
Členství v oborových radách grantových agentur
-
KALEJA, Martin. Předseda Pracovní skupiny pro vzdělávání Romů. Pracovní skupina pro vzdělávání Romů, Rada vlády pro záležitosti romské menšiny, Úřad vlády České republiky, 2018.
Vyžádané přednášky
-
KALEJA, Martin, Eva ZEZULKOVÁ and Dušan JANÁK. Systémová komplementarita (ve) vzdělávání: od teorie obecnosti k realizaci vlastního výzkumu a efektivní intervenci v praxi. In Mezinárodní vědecká konference České pedagogické společnosti: Profesní rozvoj pedagogických pracovníků a pracovníků ve školství. 2018.
-
KALEJA, Martin. Vyžádaná přednáška k tématu Školní asistenti. In Čtvrté metodické setkání školních asistentů v rámci projektu „Podpora inkluze v Moravskoslezském kraji“, reg. č. CZ.02.3.61/0.0/0.0/15_007/0000247. Občanská poradna JEKHETANE - SPOLEČNĚ, Ostrava. 2018.
-
KALEJA, Martin. Vyžádaná přednáška na téma Obraz dítěte ze znevýhodněného prostředí při vstupu na ZŠ. In Veletrh inkluze. 2. populárně - odborný veletrh na Cyrilometodějské teologické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. 2018.
-
KALEJA, Martin. Vyžádaná přednáška Úřadu Vlády České republiky k tématu: Impact of Mainstream Education Policy on Roma. In Aktivizace a zmocňování romských aktérů prostřednictvím Národní romské platformy III. Praha: Úřad Vlády České republiky, 12. 06. 2018. 2018.
-
KALEJA, Martin. Sociálně exkludované rodinné prostředí žáka, aneb není jedno kde a jak. In Proměny rodiny VI. „Rodina a chudoba“. 2016.
Účelové publikace
-
KALEJA, Martin. Metodický text pro pedagogické pracovníky pro práci s rodiči romských žáků. první. Praha: Slovo 21, z. s. ISBN 978-80-907005-0-5. 2017.
-
KALEJA, Martin. Metodický text pro pedagogické pracovníky romských žáků základních škol. první. Praha: Slovo 21, z. s. ISBN 978-80-905715-9-4. 2017.
Šéfredaktor / členství v redakční radě odborného časopisu
-
KALEJA, Martin. Zástupce vedoucího redaktora časopisu Social Pathology and Prevention (Deputy Editor-in Chief of Journal of Social Pathology and Prevention). Social Pathology and Prevention. ISSN 2464-5877. 2017.
Projekty výzkumu a vývoje
-
KALEJA, Martin, Marta KOLAŘÍKOVÁ and Eva ZEZULKOVÁ. Indikátory determinující neúspěšnost studentů terciárního vzdělávání na SU v Opavě (Indicators determining the failure of tertiary education students at SU in Opava). hlavní řešitel: Martin Kaleja, 2016.
-
KALEJA, Martin, Eva ZEZULKOVÁ, Marta KOLAŘÍKOVÁ, Pavel MÜHLPACHR and Marie VÍTKOVÁ. Přímá a jasná podpora školské inkluze - otázka školy, rodiny, okolí (Straight and clear support of school inclusion - the question of school, family and neighborhood). hlavní řešitel: Martin Kaleja, 2016.
Odborná kniha
-
KALEJA, Martin. (Ne)připravený pedagog a žák z prostředí sociální exkluze ((Un) prepared Teacher and Pupil in an Environment of Social Exclusion). Opava: Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě. 109 pp. vydání první. ISBN 978-80-7510-160-0. 2015.
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
-
Kształcenie społecznie marginalizowanych romskich uczniów w warunkach czeskiego systemu edukacyjnegoKALEJA, Martin. Kształcenie społecznie marginalizowanych romskich uczniów w warunkach czeskiego systemu edukacyjnego. In Zenona Gajdzica; Izabela Bieńkowska. Człowiek ze specjalnymi potrzebami w przestrzeni edukacyjnej i społecznej Polski oraz Republiki Czeskiej. Kraków - Katowice. Impuls. p. 101-108. 2012.