Přehled o publikaci
2019
Přístupy pedagogů a asistentů pedagoga v kontextu školní edukace romských žáků základních škol - teoretické a výzkumné problémy
NYKLOVÁ, Eva and Martin KALEJABasic information
Original name
Přístupy pedagogů a asistentů pedagoga v kontextu školní edukace romských žáků základních škol - teoretické a výzkumné problémy
Name in Czech
Přístupy pedagogů a asistentů pedagoga v kontextu školní edukace romských žáků základních škol - teoretické a výzkumné problémy
Name (in English)
Approaches of Teachers and Teachers' Assistants in the Context of Education of Roma Pupils in Elementary School - Theoretical and Research Problems.
Authors
NYKLOVÁ, Eva and Martin KALEJA
Edition
Sapere Aude Scientific Conference with International participation, 2019
Other information
Type of outcome
Proceedings paper
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
References:
Organization
Slezská univerzita v Opavě – Repository
Keywords (in Czech)
romský/sociálně vyloučený žák, přístup pedagoga, angažovanost
Keywords in English
Roma / socially excluded pupil, approach of teacher, engagement
Changed: 6/6/2019 06:40, Eva Nyklová
V originále
Vzdělávání romských a sociálně vyloučených romských žáků stojí dlouhodobě v centru zájmu aktérů podílejících se v České republice na přípravě a tvorbě strategických vzdělávacích dokumentů. Navzdory očekávání plynoucích z deklarovaných cílů je současný stav vzdělávacích výstupů dotčených žáků jen málo účinný. Školní úspěšnost těchto žáků tak mnohdy závisí především na osobnosti pedagoga, jehož výraznou roli v kontextu vzdělávání žáků potvrzují výsledky pedagogických výzkumů realizovaných v této oblasti. Na rozdílnost v pedagogy aplikovaných přístupech se zaměřuje také náš výzkum. Teoretickou a empirickou analýzou pedagogických přístupů chceme sestavit holistický obraz reality popisující přístupy pedagogů k romským a exkludovaným žákům ve vzdělávání na základní škole. Hlavní důraz přitom klademe na pedagogickou angažovanost, kterou vnímáme jako velmi důležitou, smysluplnou a potřebnou.
In Czech
Vzdělávání romských a sociálně vyloučených romských žáků stojí dlouhodobě v centru zájmu aktérů podílejících se v České republice na přípravě a tvorbě strategických vzdělávacích dokumentů. Navzdory očekávání plynoucích z deklarovaných cílů je současný stav vzdělávacích výstupů dotčených žáků jen málo účinný. Školní úspěšnost těchto žáků tak mnohdy závisí především na osobnosti pedagoga, jehož výraznou roli v kontextu vzdělávání žáků potvrzují výsledky pedagogických výzkumů realizovaných v této oblasti. Na rozdílnost v pedagogy aplikovaných přístupech se zaměřuje také náš výzkum. Teoretickou a empirickou analýzou pedagogických přístupů chceme sestavit holistický obraz reality popisující přístupy pedagogů k romským a exkludovaným žákům ve vzdělávání na základní škole. Hlavní důraz přitom klademe na pedagogickou angažovanost, kterou vnímáme jako velmi důležitou, smysluplnou a potřebnou.