Lidé Martin Kaleja (Fakulta veřejných politik v Opavě Repo)
Martin Kaleja (Fakulta veřejných politik v Opavě Repo)
Zaměstnanec: Slezská univerzita v Opavě
Zaměstnanec: Fakulta veřejných politik v Opavě
učo: 2117
Členství ve věd. radách, odb. grémiích, expert. komisích apod.
-
KALEJA, Martin. Člen. Komise pro státní doktorskou zkoušku ve studijní programu Sociální práce, Vysoká škola zdravotníctva a sociálnej práce sv. Alžbety, n.o., v Bratislave, 2019 - 2019.
-
KALEJA, Martin. Předseda výboru mezinárodního odborného workshopu. Výbor mezinárodního odborného workshopu s názvem Vysokoškolské vzdělávání a jeho metodologická úskalí ve výzkumu, 2019 - 2019.
-
KALEJA, Martin. Člen vědeckého výboru mezinárodní konference. International Scientific Committee of CER Comparative European Research 2018, International Scientific Conference for Ph.D. students of EU countries October 29-31, 2018, London, 2018 - 2018.
-
KALEJA, Martin. Člen výboru mezinárodní konference. Vědecký výbor mezinárodní konference s názvem Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2018, 2018 - 2018.
-
KALEJA, Martin. Předseda vědeckého výboru. Vědecký výbor mezinárodní konference Profesní rozvoj pedagogických pracovníků a pracovníků ve školství, 2018 - 2018.
-
KALEJA, Martin. Czlonek Rady Naukowej. Rada Naukowa Instytutu Nauk Pedagogicznych Wysza Szkola Nauk Spolecznych Pedagogium w Warszawie, 2016 - 2017.
-
KALEJA, Martin. Člen vědecké rady. Vědecká rada Fakulty veřejných politik v Opavě Slezské univerzity v Opavě, 2016.
-
KALEJA, Martin. Člen pracovní skupina. Pracovní skupina pro vzdělávání Romů při Radě Vlády České republiky pro záležitosti romské menšiny, 2015.
-
KALEJA, Martin. Člen Rady vlády České republiky. Rada Vlády České republiky pro záležitosti romské menšiny, 2014.
Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)
-
KALEJA, Martin. E-learningová opora Vysokoškolské vzdělávání z perspektivy studijní (ne)úspěšnosti se zaměřením na studenty. Online. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2019.
-
KALEJA, Martin. Vzdělávací modul pro lektory a účastníky kurzu: Jak pracovat s dítětem, žákem s odlišnými kulturními a jinými životními podmínkami. Online. první. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2019, s. 1-26.
-
VAŠUTOVÁ, Maria a Martin KALEJA. Poradenská psychologie. Online. 1. vyd. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2018, 115 s.
Uspořádání konference
-
KALEJA, Martin, Zlatuše KRPCOVÁ, Kristýna TURKOVÁ a Andrea ČIMBOROVÁ. International Student Conference „ANALYSIS OF ROMA UNIVERSITY STUDENTS NARRATIVES - EXAMPLES OF GOOD PRACTICE OF MENTORING“ (International Visegrad Fund, No. 21830131). 2019.
-
KALEJA, Martin a Jitka SKOPALOVÁ. Mezinárodní vědecká konference České pedagogické společnosti: Profesní rozvoj pedagogických pracovníků a pracovníků ve školství. 2018.
Prezentace na konferencích
-
KALEJA, Martin. KEY ISSUES IN CURICULUM OF CZECH INSTITUTIONAL SCHOOL EDUCATION. In CER Comparative European Research 11th International Scientific Conference for PhD students of EU countries. 2019. ISBN 978-1-9993071-2-7.
-
KALEJA, Martin. Mentoring from a researcher's position. In International Student Conference „ANALYSIS OF ROMA UNIVERSITY STUDENTS NARRATIVES - EXAMPLES OF GOOD PRACTICE OF MENTORING“. 2019.
-
KALEJA, Martin. Metodologie zkoumání problematiky vysokoškolského vzdělávání. In Mezinárodní odborný tematický workshop s názvem „Vysokoškolské vzdělávání a jeho metodologická úskalí ve výzkumu. 2019.
-
NYKLOVÁ, Eva a Martin KALEJA. Přístupy pedagogů a asistentů pedagoga v kontextu školní edukace romských žáků základních škol - teoretické a výzkumné problémy. In Sapere Aude Scientific Conference with International participation. 2019.
-
KALEJA, Martin. K metodologii výzkumu studijní neúspěšnosti ve vysokoškolském vzdělávání. In Mezinárodní tematický workshop pro akademické pracovníky: Multidimenzionální proporcionalita a její kontexty studijní neúspěšnosti v terciárním vzdělávání. 2018.
-
NYKLOVÁ, Eva a Martin KALEJA. Sociálně pedagogické aspekty ve vzdělávání sociálně exkludovaných romských dětí a žáků v profesi pedagoga. In Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2018. 2018.
-
NYKLOVÁ, Eva a Martin KALEJA. Specifika edukace sociálně vyloučených žáků základních škol. In Mezinárodní vědecká konference České pedagogické společnosti: Profesní rozvoj pedagogických pracovníků a pracovníků ve školství, Opava. 2018.
-
KALEJA, Martin. Variability Of The Perception Of Dropping-Out Of Czech Higher Education System. In The International Conference on Research in Education, Teaching and Learning. 2018.
-
KALEJA, Martin a Lada ČERVEŇÁKOVÁ. Výzvy pro současnou pedagogickou praxi v kontextu školní edukace dětí a žáků pocházejících z jiného socio-kulturního prostředí. In Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2018. 2018.
-
KALEJA, Martin. Niepowodzenia szkolne jako przyczyna niedostosowania społecznego. Krytyczna refleksja obiektywnych i subiektywnych predyktorów. In Horyzonty resocjalizacji: Edukacjam Prewencja, Profilaktyka. 2017.
-
KALEJA, Martin a Eva ŠOTOLOVÁ. Systémový rámec prevence versus dysfunkce rodinných struktur v důsledku drogové dependence. In Proměny rodiny - Rodina se závislým jedincem. 2017.
-
KALEJA, Martin. Terciární vzdělávání v aplikovaném měnícím se výzkumném schématu. In Škola pro všechny aneb interdisciplinarita ve školní edukaci a pedagogických vědách. 2017.
Stať ve sborníku
-
KALEJA, Martin. KEY ISSUES IN CURRICULUM OF CZECH INSTITUTIONAL SCHOOL EDUCATION. Online. In Michael McGreevy, Robert Rita. CER Comparative European Research 2019. Proceedings | Research Track of the 11th Biannual CER Comparative European Research Conference International Scientific Conference for Ph.D. students of EU countries. London: Sciemcee Publishing, 2019, s. 114-117. ISBN 978-1-9993071-2-7.
-
KALEJA, Martin. Metodologické pojednání o výzkumu studijní neúspěšnosti v terciárním vzdělávání. Online. In Martin Kaleja. Multidimenzionální proporcionalita studijní neúspěšnosti a její vybrané kontexty v terciárním vzdělávání. Recenzovaný sborník příspěvů z mezinárodního konferenčního workshopu. první. Opava: Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě, 2019, s. 25-35, 119 s. ISBN 978-80-7510-329-1.
-
NYKLOVÁ, Eva a Martin KALEJA. Přístupy pedagogů a asistentů pedagoga z perspektivy kvantitativně orientované sondy. In Rodina, škola a přátelé na cestě ke kvalitnímu společnému vzdělávání. 2019.
-
NYKLOVÁ, Eva a Martin KALEJA. Přístupy pedagogů a asistentů pedagoga v kontextu školní edukace romských žáků základních škol - teoretické a výzkumné problémy. In Sapere Aude Scientific Conference with International participation. 2019.
-
NYKLOVÁ, Eva a Martin KALEJA. Research on Teacher Engagement or on Typology of (Un)Engaged Teachers in Contemporary Education. In Educational Challenges in Central Europe, Olomouc. 2018.
-
JANKŮ, Kateřina a Martin KALEJA. Snoezelen v praxi speciální pedagogiky a v jejím výzkumu. Online. In Recenzovaný sborník příspěvků vědecké konference s mezinárodní účastí Sapere Aude 2018. Učitel, žák, psycholog. 1. vyd. Hradec Králové: MAGNANIMITAS, 2018, s. 81-87, 8 s. ISBN 978-80-87952-25-2.
-
NYKLOVÁ, Eva a Martin KALEJA. Sociálně pedagogické aspekty ve vzdělávání sociálně exkludovaných romských dětí a žáků v profesi pedagoga. Online. In Recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2018. Volume IX. Hradec Králové: MAGNANIMITAS, 2018, s. 872-879. ISBN 978-80-87952-27-6.
-
KALEJA, Martin a Lada ČERVEŇÁKOVÁ. Výzvy pro současnou pedagogickou praxi v kontextu školní edukace dětí a žáků pocházejících z jiného socio-kulturního prostředí. Online. In Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědecké pracovníky 2018. Volume IX. Hradec Králové: MAGNANIMITAS, 2018, s. 897-905. ISBN 978-80-87952-27-6.
-
KALEJA, Martin a Eva ZEZULKOVÁ. Heterogenita v konceptu inkluzivního vzdělávání: Pohledem na děti a žáky v povinném vzdělávání. In Jiří Králík. Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference Evropské pedagogické fórum 2017. Koncepce vzdělávání a psychologie. roč. VII. první. Hradec Králové: Magnanimitas, 2017, s. 18-26. ISBN 978-80-87952-21-4.
-
Současný stav: Romské děti a romští žáci v povinném vzdělávání aneb východiska pro další nutné krokyKALEJA, Martin a Eva ZEZULKOVÁ. Současný stav: Romské děti a romští žáci v povinném vzdělávání aneb východiska pro další nutné kroky. In Jiří Králík. Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference Evropské pedagogické fórum 2017. Koncepce vzdělávání a psychologie. roč. VII. první. Hradec Králové: Magnanimitas, 2017, s. 44-51. ISBN 978-80-87952-21-4.
-
KALEJA, Martin a Eva ZEZULKOVÁ. Výzkum školní edukace: (ne)připravený žák nebo (ne)připravený učitel? In Miriam Prokešová. Perspektivy výchovy a vzdělávání v podmínkách současného světa. 1. vydání. Ostrava: Česká pedagogická společnost, 2017, s. 233-247. ISBN 978-80-905245-6-9.
-
KALEJA, Martin a Eva ZEZULKOVÁ. Drop-out a jeho vysokoškolský kontext v aplikovaném výzkumném projektu. Online. In Petr Hlaďo. Sborník z mezinárodní vědecké konference ICCOLE 2016. 1. vyd. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2016, s. 198-208.
-
KALEJA, Martin a Eva ZEZULKOVÁ. CZECH ROMA PUPILS IN PRIMARY SCHOOL SYSTEM: QUESTIONS OF EXCLUSION AND INCLUSION. In EDULEARN15 Proceedings. 7th International Conference on Education and New Learning Technologies. Barcelona, Spain: IATED, 2015, s. 8375-8385. ISBN 978-84-606-8243-1.
Uspořádání workshopu
-
KALEJA, Martin. Mezinárodní odborný tematický workshop na téma "Vysokoškolské vzdělávání a jeho metodologická úskalí ve výzkumu". 2019.
-
KALEJA, Martin. Mezinárodní tematický workshop pro akademické pracovníky: Multidimenzionální proporcionalita a její kontexty studijní neúspěšnosti v terciárním vzdělávání. 2018.
-
KOLAŘÍKOVÁ, Marta a Martin KALEJA. Tematický workshop pro studenty prvních ročníků prezenční formy studia: Otázky a výzvy ve vysokoškolském vzdělávání I. 2018.
-
KOLAŘÍKOVÁ, Marta a Martin KALEJA. Tematický workshop pro studenty prvních ročníků prezenční formy studia: Otázky a výzvy ve vysokoškolském vzdělávání II. 2018.
-
KALEJA, Martin. Workshop pro pedagogické pracovníky, sociální pracovníky a rodiče k podpoře vzájemné efektivní komunikace. 2018.
-
KALEJA, Martin. Mezinárodní tematický seminář: Rodina v širších a užších sociálně vědních kontextech. 2017.
Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu
-
KALEJA, Martin. Multidimenzionální proporcionalita studijní neúspěšnosti a její vybrané kontexty v terciárním vzdělávání. Recenzovaný sborník příspěvků z mezinárodního konferenčního workshopu. první. Opava: Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě, 2019, 119 s. ISBN 978-80-7510-329-1.
Článek v odborném periodiku
-
NYKLOVÁ, Eva a Martin KALEJA. Od přístupů pedagogů k jejich angažovanosti v kontextu školní edukace romských žáků základních škol – vybrané teoretické a výzkumné problémy. GRANT journal. Hradec Králové: MAGNANIMITAS Assn., 2019. ISSN 1805-062X.
-
KALEJA, Martin. Reflexe kurikulárního obsahu školního vzdělávání v kontextu institucionálních podmínek v České republice. GRANT journal. Hradec Králové: MAGNANIMITAS Assn., 2018, roč. 07, č. 02, s. 24-30. ISSN 1805-0638.
-
JANKŮ, Kateřina a Martin KALEJA. Trilinearita Snoezelenu ve speciálněpedagogickém výzkumu. GRANT journal. Hradec Králové: MAGNANIMITAS Assn., 2018, roč. 7, č. 01, s. 52-56. ISSN 1805-062X.
-
KALEJA, Martin. Editorial. Prologue to the first issue of the third volume of Social Pathology and Prevention. Social Pathology and Prevention. Opava: Fakulta veřejných politik, 2017, roč. 3, č. 1, s. 7-8. ISSN 2464-5877.
-
KALEJA, Martin. Editorial Social Pathology and Prevention. Social Pathology and Prevention. Opava: Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě, 2017, roč. 3, č. 2, s. 7. ISSN 2464-5877.
-
KALEJA, Martin a Marek CETKOVSKÝ. How to Interconnect Research and Development in Educational Practice. Social Pathology and Prevention. Opava: Fakulta veřejných politik, 2017, roč. 3, č. 1, s. 65-67. ISSN 2464-5877.
-
KALEJA, Martin a Eva ZEZULKOVÁ. Preparedness of Czech Primary School Teachers for Inclusive Primary Education. Multidisciplinary Journal of School Education. Krakow: Jesuit University Ignatianum in Krakow, Abat Oliba CEU University in Barcelona, 2016, roč. 9, č. 1, s. 101-132, 34 s. ISSN 2543-8409.
-
ZEZULKOVÁ, Eva a Martin KALEJA. The preparedness of pupils in primary school education to use reading as a tool of knowledge. Multidisciplinary Journal of School Education. Krakow: Jesuit University Ignatianum in Krakow, Abat Oliba CEU University in Barcelona, 2016, roč. 10, č. 2, s. 11-40. ISSN 2543-8409.
Popularizační texty a aktivity
-
KRPCOVÁ, Zlatuše a Martin KALEJA. „Vysokoškolské vzdělávání a jeho metodologická úskalí ve výzkumu“. první. Opava, 2019.
-
KALEJA, Martin. Slezská univerzita v Opavě jako komunita v realizaci výzkumu Fakulty veřejných politik v Opavě. In Webové stránky Fakulty veřejných politik v Opavě Slezské univerzity v Opavě. online, 2018.
-
KALEJA, Martin. Tentokrát jde k tabuli ředitel! In Webové stránky Fakulty veřejných politik v Opavě Slezské univerzity v Opavě. online, 2018.
-
KALEJA, Martin a Martina VACULÍKOVÁ. Výroční mezinárodní vědecká konference ČPdS na Fakultě veřejných politik v Opavě. In Webové stránky Fakulty veřejných politik v Opavě Slezské univerzity v Opavě. online, 2018.
Členství v oborových radách grantových agentur
-
KALEJA, Martin. Předseda Pracovní skupiny pro vzdělávání Romů. Pracovní skupina pro vzdělávání Romů, Rada vlády pro záležitosti romské menšiny, Úřad vlády České republiky, 2018.
Vyžádané přednášky
-
KALEJA, Martin, Eva ZEZULKOVÁ a Dušan JANÁK. Systémová komplementarita (ve) vzdělávání: od teorie obecnosti k realizaci vlastního výzkumu a efektivní intervenci v praxi. In Mezinárodní vědecká konference České pedagogické společnosti: Profesní rozvoj pedagogických pracovníků a pracovníků ve školství. 2018.
-
KALEJA, Martin. Vyžádaná přednáška k tématu Školní asistenti. In Čtvrté metodické setkání školních asistentů v rámci projektu „Podpora inkluze v Moravskoslezském kraji“, reg. č. CZ.02.3.61/0.0/0.0/15_007/0000247. Občanská poradna JEKHETANE - SPOLEČNĚ, Ostrava. 2018.
-
KALEJA, Martin. Vyžádaná přednáška na téma Obraz dítěte ze znevýhodněného prostředí při vstupu na ZŠ. In Veletrh inkluze. 2. populárně - odborný veletrh na Cyrilometodějské teologické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. 2018.
-
KALEJA, Martin. Vyžádaná přednáška Úřadu Vlády České republiky k tématu: Impact of Mainstream Education Policy on Roma. In Aktivizace a zmocňování romských aktérů prostřednictvím Národní romské platformy III. Praha: Úřad Vlády České republiky, 12. 06. 2018. 2018.
-
KALEJA, Martin. Sociálně exkludované rodinné prostředí žáka, aneb není jedno kde a jak. In Proměny rodiny VI. „Rodina a chudoba“. 2016.
Účelové publikace
-
KALEJA, Martin. Metodický text pro pedagogické pracovníky pro práci s rodiči romských žáků. první. Praha: Slovo 21, z. s., 2017. ISBN 978-80-907005-0-5.
-
KALEJA, Martin. Metodický text pro pedagogické pracovníky romských žáků základních škol. první. Praha: Slovo 21, z. s., 2017. ISBN 978-80-905715-9-4.
Šéfredaktor / členství v redakční radě odborného časopisu
-
KALEJA, Martin. Zástupce vedoucího redaktora časopisu Social Pathology and Prevention. Social Pathology and Prevention, 2017. ISSN 2464-5877.
Projekty výzkumu a vývoje
-
KALEJA, Martin, Marta KOLAŘÍKOVÁ a Eva ZEZULKOVÁ. Indikátory determinující neúspěšnost studentů terciárního vzdělávání na SU v Opavě. hlavní řešitel: Martin Kaleja, 2016.
-
KALEJA, Martin, Eva ZEZULKOVÁ, Marta KOLAŘÍKOVÁ, Pavel MÜHLPACHR a Marie VÍTKOVÁ. Přímá a jasná podpora školské inkluze - otázka školy, rodiny, okolí. hlavní řešitel: Martin Kaleja, 2016.
Odborná kniha
-
KALEJA, Martin. (Ne)připravený pedagog a žák z prostředí sociální exkluze. Opava: Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě, 2015, 109 s. vydání první. ISBN 978-80-7510-160-0.
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
-
Kształcenie społecznie marginalizowanych romskich uczniów w warunkach czeskiego systemu edukacyjnegoKALEJA, Martin. Kształcenie społecznie marginalizowanych romskich uczniów w warunkach czeskiego systemu edukacyjnego. In Zenona Gajdzica; Izabela Bieńkowska. Człowiek ze specjalnymi potrzebami w przestrzeni edukacyjnej i społecznej Polski oraz Republiki Czeskiej. Kraków - Katowice. Impuls, 2012, s. 101-108.