Přehled o publikaci
2019
Přístupy pedagogů a asistentů pedagoga z perspektivy kvantitativně orientované sondy.
NYKLOVÁ, Eva and Martin KALEJABasic information
Original name
Přístupy pedagogů a asistentů pedagoga z perspektivy kvantitativně orientované sondy.
Name in Czech
Přístupy pedagogů a asistentů pedagoga z perspektivy kvantitativně orientované sondy.
Name (in English)
Approaches of Teachers and Teachers' Assistants from the Perspective of a Quantitatively Oriented Probe.
Authors
NYKLOVÁ, Eva and Martin KALEJA
Edition
Rodina, škola a přátelé na cestě ke kvalitnímu společnému vzdělávání, 2019
Other information
Type of outcome
Proceedings paper
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
References:
Organization
Slezská univerzita v Opavě – Repository
Keywords (in Czech)
romský/sociálně vyloučený žák, pedagogický přístup, angažovanost
Keywords in English
Roma / socially excluded pupil, pedagogical approach, engagement
Tags
International impact, Reviewed
Links
CZ.02.3.61/0.0/0.0/15_007/0000239, research and development project.
Changed: 6/6/2019 06:22, Eva Nyklová
V originále
Vzdělávání romských a sociálně vyloučených romských žáků stojí dlouhodobě v centru zájmu aktérů podílejících se v České republice na přípravě a tvorbě strategických vzdělávacích dokumentů. Navzdory očekávání plynoucích z deklarovaných cílů je současný stav vzdělávacích výstupů dotčených žáků jen málo účinný. Školní úspěšnost těchto žáků tak mnohdy závisí především na osobnosti pedagoga, jehož výraznou roli v kontextu vzdělávání žáků potvrzují výsledky pedagogických výzkumů realizovaných v této oblasti. Na rozdílnost v pedagogy aplikovaných přístupech se zaměřuje také náš výzkum. Teoretickou a empirickou analýzou pedagogických přístupů chceme sestavit holistický obraz reality popisující přístupy pedagogů k romským a exkludovaným žákům ve vzdělávání na základní škole. Hlavní důraz přitom klademe na pedagogickou angažovanost, kterou vnímáme jako velmi důležitou, smysluplnou a potřebnou.
In Czech
Vzdělávání romských a sociálně vyloučených romských žáků stojí dlouhodobě v centru zájmu aktérů podílejících se v České republice na přípravě a tvorbě strategických vzdělávacích dokumentů. Navzdory očekávání plynoucích z deklarovaných cílů je současný stav vzdělávacích výstupů dotčených žáků jen málo účinný. Školní úspěšnost těchto žáků tak mnohdy závisí především na osobnosti pedagoga, jehož výraznou roli v kontextu vzdělávání žáků potvrzují výsledky pedagogických výzkumů realizovaných v této oblasti. Na rozdílnost v pedagogy aplikovaných přístupech se zaměřuje také náš výzkum. Teoretickou a empirickou analýzou pedagogických přístupů chceme sestavit holistický obraz reality popisující přístupy pedagogů k romským a exkludovaným žákům ve vzdělávání na základní škole. Hlavní důraz přitom klademe na pedagogickou angažovanost, kterou vnímáme jako velmi důležitou, smysluplnou a potřebnou.