STÁREK, Lukáš and Eliška BUCHTOVÁ. Inclusion in Kindergarten, with An Aspect on Social Disadvantage. STUDIA EDUKACYJNE. POZNAŃ: Wydział Studiów Edukacyjnych UAM, 2021, vol. 15, No 59, p. 311-334. ISSN 1233-6688. doi:10.14746/se.2020.59.19.
STÁREK, Lukáš. School interacting with the pupil's family. Elementary Education Online. Kyrenia, Turkey: Siree Publications, 2021, vol. 20, No 5, p. 3778-3789. ISSN 1305-3515. doi:10.17051/ilkonline.2021.05.416.
STÁREK, Lukáš. Social disadvantage from the perspective of a teacher in preschool education. Perspectives of Science and Education. Voroněž: LLC „Environmental Assistance“., 2021, vol. 49, No 1, p. 338-356. ISSN 2307-2334. doi:10.32744/pse.2021.1.24.
STÁREK, Lukáš. A Czech Story about the Social and Legal Protection of Children. World Journal of Social Science Research. Los Angeles: Scholink Co.,Ltd, 2020, vol. 7, No 4, p. 75-84. ISSN 2375-9747. doi:10.22158/wjssr.v7n4p75.
STÁREK, Lukáš. Code of Ethics and the Ethical Decision-making Model as a Support in Teachers‘ Professional Practice. Nastava i vaspitanje. Beograd, 2020, vol. 69, No 3, p. 313-330. ISSN 0547-3330. doi:10.5937/nasvas2003313S.
STÁREK, Lukáš. Definition of Substitute Family Care and Issues of the School Environment. Journal of Education and Training Studies. 9450 SW Gemini Dr. #99416 Beaverton, OR: Redfame Publishing, 2020, vol. 8, No 9, p. 43-53. ISSN 2324-805X. doi:10.11114/jets.v8i9.4954.
STÁREK, Lukáš and Jarmila KLUGEROVÁ. Education of First Grade Pupils in Protection Topics in the Czech Republic – Central Europ. World Journal of Education. Richmond Hill, Ontario, Canada: Sciedu Press, 2020, vol. 10, No 3, p. 127-141. ISSN 1925-0746. doi:10.5430/wje.v10n3p127.
STÁREK, Lukáš. Ethical Aspects at Work of Personal Assistents. International Journal of Arts Humanities and Social Sciences Studies. 377, Shekhpur Khichra Rd, Dhaulana, Utta: International Journal of Arts Humanities and Social Sciences Studies, 2020, vol. 5, No 9, p. 151-162. ISSN 2582-1601.
STÁREK, Lukáš. Etický kodex jako profesní výzva v osobní asistenci (Code of ethics as a professional challenge in personal assistance). Listy sociální práce. Tábor: Asociace poskytovatelů sociálních služeb ČR, 2020, VIII., No 23, p. 18-19. ISSN 2336-2332.
STÁREK, Lukáš. Etický model rozhodování se jako profesní nástroj/Ethical Model for Decision Making as a Professional Tool (Ethical Model for Decision Making as a Professional Tool). Studia scientifica facultatis paedagogicae UNIVERSITAS CATHOLICA RUŽOMBEROK. Ružomberok: VERBUM – vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2020, vol. 19, No 3, p. 42-57. ISSN 1336-2232.
STÁREK, Lukáš and Jarmila KLUGEROVÁ. The Pupil and his/her Background with Regards to Emergencies/Žiak a vplyv jeho prostredia v kontexte mimoriadnych udalostí. Kosice Security Revue/Košická bezpečnostná revue. Košice: Kosice security revue, 2020, vol. 10, No 1, p. 87-101. ISSN 1338-4880.
STÁREK, Lukáš and Jarmila KLUGEROVÁ. Vzdělávací aspekty v oblasti mimořádných událostí u žáků ze socioekonomicky znevýhodněného prostředí (Educational Aspects of Emergencies for Pupils from Socioeconomically Disadvantaged Backgrounds). Štúdie zo špeciálnej pedagogiky/Studies in Special Education. Prešov: Vydavateľstvo Prešovskej univerzity, 2020, vol. 9, No 2, p. 58-74, 18 pp. ISSN 2585-7363.
STÁREK, Lukáš. SUBSTITUTE FAMILY CARE IN THE CZECH REPUBLIC AND ITS ASPECT IN SPECIAL-NEEDS PEDAGOGY. STUDIA EDUKACYJNE. POZNAŃ: Wydział Studiów Edukacyjnych UAM, 2019, vol. 2019, No 54, p. 311-323. ISSN 1233-6688. doi:10.14746/se.2019.54.18.
KLUGEROVÁ, Jarmila and Lukáš STÁREK. Support for Creating Civil Competencies of Primary School Children from Socioeconomically Disadvantaged Backgrounds as a Form of Public Safety and Protection. KOSICE SECURITY REVUE. Košice: The University of Security Management in Košice, 2019, vol. 9, No 1, p. 60-70. ISSN 1338-4880.
KLUGEROVÁ, Jarmila and Lukáš STÁREK. Občanské a sociální kompetence u žáků základních škol v kontextu socioekonomicky znevýhodněného prostředí (Civic and social competences of primary school pupils in the context of socio-economically dis-advantaged environments). Fórum sociální politiky. Praha: VÚPSV, 2018, Neuveden, No 6, p. 16-19. ISSN 1802-5854.
STÁREK, Lukáš, Jarmila KLUGEROVÁ and Eliška BUCHTOVÁ. Vybrané aspekty ovlivňující edukační proces dítěte (Selected aspects influencing the educational process of the child). Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2021. 152 pp. ISBN 978-80-7452-203-1.
STÁREK, Lukáš. A Pupil From A Socio-Economically Disadvantaged Environment As An Actor In The Educational Concept Of Protection And Security. In Proceedings of The Third Economics, Business And Organization Research (EBOR) Conference. Italy-Rome: EBOR Academy Ltd., 2020. p. 490-517. ISBN 978-605-68816-7-1.
VÍŠEK, Jiří, Jarmila KLUGEROVÁ and Lukáš STÁREK. Chování žáka v mimořádných situacích jako možnost inkluzivního přístupu (The behavior of student in emergency situation as a way to inclusion approach). In Inkluzívne prístupy v edukácii detí a žiakov. Slovensko: VERBUM - vydavatel´stvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2018. p. 373-386. ISBN 978-80-561-0598-6.