KLUGEROVÁ, Jarmila and Lukáš STÁREK. Občanské a sociální kompetence u žáků základních škol v kontextu socioekonomicky znevýhodněného prostředí (Civic and social competences of primary school pupils in the context of socio-economically dis-advantaged environments). Fórum sociální politiky. Praha: VÚPSV, Neuveden, No 6, p. 16-19. ISSN 1802-5854. 2018.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Občanské a sociální kompetence u žáků základních škol v kontextu socioekonomicky znevýhodněného prostředí
Name (in English) Civic and social competences of primary school pupils in the context of socio-economically dis-advantaged environments
Authors KLUGEROVÁ, Jarmila (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Lukáš STÁREK (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Fórum sociální politiky, Praha, VÚPSV, 2018, 1802-5854.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50302 Education, special
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/46358978:_____/18:00000020
Organization Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repository
Keywords (in Czech) projekt;ochrana;sociekonomické prostředí;žák;výchovně vzdělávací program;socioekonomické kompetence;společenský kontext
Keywords in English project;protection;socio-economically environment;student;educational programme;socioeconomic competence;social context
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Roman Zezulka, učo 1135. Changed: 3/4/2019 12:59.
Abstract
Příspěvek podporuje myšlenku správného nastavení výchovně vzdělávacího programu, který je zaměřen na žáky ze socioekonomicky znevýhodněného prostředí, zaměřený na uvědomění si sebe sama v užším i širším společenském kontextu a rozvíjející praktické dovednosti potřebné k ochraně sebe samotného i druhých (ochrana života, zdraví a majetku).
Abstract (in English)
The contribution supports the idea of setting up an educational programme that focuses on pupils from socio-economically disadvantaged environments, selfawareness in the narrower and broader social contexts and the development of the practical skills needed to protect oneself and others (protection of life, health and property).
Print
Add to clipboard Displayed: 30/3/2024 05:03