D 2018

Chování žáka v mimořádných situacích jako možnost inkluzivního přístupu

VÍŠEK, Jiří, Jarmila KLUGEROVÁ and Lukáš STÁREK

Basic information

Original name

Chování žáka v mimořádných situacích jako možnost inkluzivního přístupu

Name in Czech

Chování žáka v mimořádných situacích jako možnost inkluzivního přístupu

Name (in English)

The behavior of student in emergency situation as a way to inclusion approach

Authors

VÍŠEK, Jiří (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jarmila KLUGEROVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Lukáš STÁREK (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Slovensko, Inkluzívne prístupy v edukácii detí a žiakov, p. 373-386, 14 pp. 2018

Publisher

VERBUM - vydavatel´stvo Katolíckej univerzity v Ružomberku

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/46358978:_____/18:00000017

Organization

Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repository

ISBN

978-80-561-0598-6

Keywords (in Czech)

inkluze;projekt;ochrana;sociekonomické prostředí;žák

Keywords in English

inclusion;project;protection;socio-economically environment;student

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 18/3/2019 13:36, Jiří Víšek

Abstract

V originále

Příspěvek s názvem Chování žáka v mimořádných situacích jako možnost inkluzivního přístupu podporuje myšlenku využití bezpečnosti jako jednoho z možných nástrojů inkluzivního přístupu v edukaci dětí a žáků. Tento příspěvek vychází z projektu Rozvoj občanských kompetencí v oblasti bezpečnosti a ochrany obyvatelstva z žáků ze socioekonomicky znevýhodněného prostředí. Cílem projektu je podpořit tvorbu občanských kompetencí žáků ze socioekonomicky znevýhodněného prostředí prostřednictvím výchovně-vzdělávacího programu posilujícího jejich uvědomění si sebe sama v užším i širším společenském kontextu a rozvíjejícího praktické dovednosti potřebné k ochraně sebe samotného i druhých (ochrana života, zdraví a majetku).

In English

Article called The behavior of student in emergency situation as a way to inclusion approach supports an idea of using security education as one of many possible instrument of inclusion inclusive approach in education of children and students. This article is based from project Development of civil competence in field of security and protection of population. Project is included of kids from socio-economically environment. Project goal to support the creation of civil competences of students from socio-economically environment through educational program focused on themselves thinking in the social context. The educational program evolves practical skills which are needed for protection of young kids and others (protection of life, health and property).