People Dana Kasperová (FP TUL Repo)
Dana Kasperová (FP TUL Repo)
Staff member: Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická
učo: 510
repozitar
cz
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
-
KASPEROVÁ, Dana. Die neue Schule und der neue Mensch. Zlin als Laboratorium der Erziehungs- und Schulreform. (New man and new education. Zlin as laboratory of education and the reform of society.). In Kasper Tomáš, Brenner Christianne, Braun Karl. Jugend in der Tschechoslowakei. 1st ed. Gottingen, Bristol: Vandenhoeck and Ruprecht, 2015, p. 181-207, 29 pp. Collegium Carolinum. ISBN 978-3-525-37311-8.
-
KASPEROVÁ, Dana. Metoda – obsah vzdělávání učitelů elementárních škol a nástroj školské osvícenské reformy (Method and the curiculum of teaching training in the school reform in the period of Enlightenment). In Kasper Tomáš, Pánková Markéta. Učitel ve střední a východní Evropě. Profesionalizace učitelského vzdělávání: historické a systematické aspekty. 1st ed. Praha: Academia, 2015, p. 86-100. 11736. ISBN 978-80-200-2473-2.
-
KASPER, Tomáš; Dana KASPEROVÁ and Markéta PÁNKOVÁ. Meziválečná školská příhodovská reforma - roviny zkoumání a metodologická východiska (The school reform of V. Prihoda in the inter-war pedagogical discussion in Czechoslovakia - methodology and research questions). In Kasper Tomáš, Pánková Markéta, Kasperová Dana. Meziválečná školská reforma v Československu. 1st ed. Praha: Academia, 2015, p. 7-25. 11776. ISBN 978-80-200-2496-1.
-
KASPEROVÁ, Dana. Škola činná a společenská - rekonstrukce vnitřního života pokusné měšťanské školy ve Zlíně (The reform schoo in Zlia as a example in tje context of learning by doing project and the school democracy). In Kasper, Pánková, Kasperová. Meziválečná školská reforma v Československu. 1st ed. Praha: Academia, 2015, p. 180-204. 11776. ISBN 978-80-200-2496-1.
-
KASPEROVÁ, Dana. Vzdělávání židovských dětí v protektorátu (Education of Jewish children in protectorate). In Úloha osobností a institucí v rozvoji vzdělanosti v evropském kontextu. Praha: Karolinum, 2013, p. 389-395. ISBN 978-80-246-2286-6.
Článek v odborném periodiku
-
KASPEROVÁ, Dana. Historickopedagogický výzkum na stránkách časopisu Pedagogika v letech 1989-2014 (The research of history of education in the journal Pedagogika 1989-2014). Pedagogika. Praha: Univerzita Karlova, 2015, vol. 65, No 4, p. 349-371. ISSN 0031-3815.
-
KASPEROVÁ, Dana. Child, Pupil, School and the Reform of Society. Pedagogika. Praha: Univerzita Karlova, 2015, vol. 65, No 5, p. 487-501. ISSN 0031-3815.
-
KASPEROVÁ, Dana and Tomáš KASPER. National, state and civic education in the Czech Lands of Austro-Hungarian Empire in Czechoslovakia after 1918. History of Education and Childrens Literature. 2015, vol. 10, No 1, p. 251-278. ISSN 1971-1093.
-
KASPEROVÁ, Dana. Otázka proměnlivosti výchovných cílů v podobě mládežnického spolku Blau-Weiss (A question of variability of educational objectives in the youth league Blau-Weiss). e-pedagogium. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014, vol. 2014, III, p. 53-63, 10 pp. ISSN 1213-7499.
-
KASPEROVÁ, Dana. Problems and the course of education in Terezín Ghetto. History of Education and Childrens Literature. Itálie: Università di Macerata, 2014, vol. 2014, No 1, p. 667-692. ISSN 1971-1093.
-
KASPER, Tomáš and Dana KASPEROVÁ. Die berufliche und nationale Emanzipation der tschechischen Lehrerschaft im letzten Drittel des 19. Jhrs. Motive, Ziele, Erfahrungen und Reflexionen. (Professional and national emancipation of Czech teachers in the last third of the 19th Century - the motives, objectives, experience, reflection.). History of Education and Childrens Literature. 2013, vol. 2013, No 1, p. 181-198. ISSN 1971-1093.
-
KASPEROVÁ, Dana. Die Lebensgeschichte von Peter Ginz und die Theresienstadter Erziehung im Spiegel der Zeitschrift Vedem (The life story of Petr Ginz and “Terezin” education in the mirror of the magazine Vedem). Retrospektiven in Sachen Bildung. 2013, vol. 2013, No 82, p. 1-18. ISSN 1019-2379.
-
KASPEROVÁ, Dana. Hnutí židovské mládeže v Československu v letech 1918-1933. (Jewish youth movement in Czechoslovakia in 1918-1933). ACC Journal. Liberec: Technická univerzita, 2013, vol. 2013, No 3, p. 68-75. ISSN 1803-9782.
Stať ve sborníku
-
KASPEROVÁ, Dana and Tomáš KASPER. Emocionální a sociální orzvoj osobnosti žáka v kontextu procesu reflexivity (Emotional development of student in the context of process of reflexivity). In Tomáš Kasper, Oto Dymokurský. Reforma vzdělávání v současné kurikulární diskusi. první. Brno: Česká pedagogická společnost, 2014, p. 135-145, 10 pp. ISBN 978-80-905245-1-4.
-
KASPEROVÁ, Dana; Markéta PÁNKOVÁ and Tomáš KASPER. Výchova průmyslového člověka a firma Baťa (Education of industrial man and the Bata Company). In Tomáš Kasper, Dana Kasperová, Markéta Pánková. Vzdělávací snahy firmy Baťa – vybrané problémy. první. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2014, p. 6-12. ISBN 978-80-7494-152-8.
Odborná kniha
-
KASPEROVÁ, Dana. Erziehung und Bildung der jüdischen Kinder im Protektorat und im Ghetto Theresienstadt (Education of Jewish children in the protectorate and in the Terezin ghetto). první. Bad Heilbrunn: Klinkhardt, 2014, 200 pp. Geschichte. ISBN 978-3-7815-1955-8.
-
KASPEROVÁ, Dana. Výchova průmyslového člověka a firma Baťa v meziválečném Zlíně (The education and training of the industrial worker in the Bata company in inter-war Zlin). první. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2014, 162 pp. Věda. ISBN 978-80-7494-176-4.
Uspořádání konference
-
KASPEROVÁ, Dana; Tomáš KASPER and Markéta PÁNKOVÁ. Výchova, vzdělávání a pedagogický pragmatismus: Obecně pedagogická a historická analýza pedagogického pragmatismu a příklad zlínského pokusného a Baťova školství (Education and pragmatism - general educational discussion and the historical analysis - example of Zlins school reform and Batas educational system). 2014.
-
DYMOKURSKÝ, Oto; Tomáš KASPER and Dana KASPEROVÁ. Aspekty profesionalizace učitelského vzdělávání ve střední a jihovýchodní Evropě – historické a systematické otázky (Aspects of teacher education professionalization in Central and Southeastern Europe – historic and systemic topics). 2013.