C 2015

Metoda – obsah vzdělávání učitelů elementárních škol a nástroj školské osvícenské reformy

KASPEROVÁ, Dana

Basic information

Original name

Metoda – obsah vzdělávání učitelů elementárních škol a nástroj školské osvícenské reformy

Name in Czech

Metoda – obsah vzdělávání učitelů elementárních škol a nástroj školské osvícenské reformy

Name (in English)

Method and the curiculum of teaching training in the school reform in the period of Enlightenment

Authors

KASPEROVÁ, Dana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Praha, Učitel ve střední a východní Evropě. Profesionalizace učitelského vzdělávání: historické a systematické aspekty. p. 86-100, 15 pp. 11736, 2015

Publisher

Academia

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Chapter(s) of a specialized book

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/46747885:24510/15:#0001273

Organization

Faculty of Science, Humanities and Education – Technical University of Liberec – Repository

ISBN

978-80-200-2473-2

Keywords (in Czech)

osvícenství; školská reforma; metodní kniha; metoda; J.I. Felbiger; tereziánské škoslké reformy

Keywords in English

Enlightenment; school reform; J.I. Felbiger; methody books; teacher training; history of education

Tags

International impact, Reviewed
Changed: 8/4/2016 14:52, Dana Kasperová

Abstract

V originále

Studie analzuje problemaziku obsahu a vyučovací metody v rámci školské tereziánské reformy v českých zemích habsburské monarchie.

In English

The study analyses the problem of curriculum ant methody in the teacher training in the context of school reform of Habsburg in the period of Enlightenment in the Czech lands.