k 2022

Narativní identita žáků soukromých alternativních základních škol

VLČKOVÁ, Kateřina

Základní údaje

Originální název

Narativní identita žáků soukromých alternativních základních škol

Název anglicky

Student´s narrative identity: Czech private alternative primary and lower secondary schools

Autoři

VLČKOVÁ, Kateřina

Vydání

Konference České asociace pedagogického výzkumu 2022 Babice, 2022

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizace

Pedagogická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář

ISBN

978-80-280-0090-5

Klíčová slova česky

žákovská identita, narativní výzkum, žákovské narativy, základní vzdělávání, soukromé alternativní školy

Klíčová slova anglicky

students’ identity, narrative research, students’ narratives, primary and lower secondary education, private alternative schools

Návaznosti

GA20-12828S, projekt VaV.
Změněno: 20. 9. 2022 03:37, RNDr. Daniel Jakubík

Anotace

V originále

Identita žáků je dynamická, mnohovrstevnatá, konstruovaná v interakci aktérů edukačního procesu. Je formována edukačním procesem a ovlivňuje ho. Zajíma- lo nás, jaké identity vykazují žáci soukromých alternativních základních škol. Žáci pátého a osmého ročníku dvou škol (N = 65) napsali narativy o důležité situaci ve škole, kde byli hlavními aktéry. Žáci se silně vztahovali ke kamarádům, reportovali pozitivní vztah k učitelům, vzdělávání i škole. Zažívali zajímavé vzdělávání, blízkost a respekt.

Anglicky

Student identity is dynamic, multi-sided, and co-constructed in educational interaction, that is, formed by the educational process but influencing it as well. Our research focused on the identities of students of private alternative primary and lower secondary schools. 65 students wrote narratives about an important situation in their school. The students strongly related to their friends, reported positive relations with teachers, the school. They also mentioned experiencing stimulating education and respectful human relationships.

Přiložené soubory

https://is.muni.cz/publication/2218878/sympoziumCAPV_2022_prezentace_final__5_.pptx
Požádat o autorskou verzi souboru