k
2022
Narativní identita žáků soukromých alternativních základních škol
VLČKOVÁ, Kateřina
Základní údaje
Originální název
Narativní identita žáků soukromých alternativních základních škol
Název anglicky
Student´s narrative identity: Czech private alternative primary and lower secondary schools
Vydání
Konference České asociace pedagogického výzkumu 2022 Babice, 2022
Další údaje
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizace
Pedagogická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář
Klíčová slova česky
žákovská identita, narativní výzkum, žákovské narativy, základní vzdělávání, soukromé alternativní školy
Klíčová slova anglicky
students’ identity, narrative research, students’ narratives, primary and lower secondary education, private alternative schools
Návaznosti
GA20-12828S, projekt VaV.
V originále
Identita žáků je dynamická, mnohovrstevnatá, konstruovaná v interakci aktérů edukačního procesu. Je formována edukačním procesem a ovlivňuje ho. Zajíma- lo nás, jaké identity vykazují žáci soukromých alternativních základních škol. Žáci pátého a osmého ročníku dvou škol (N = 65) napsali narativy o důležité situaci ve škole, kde byli hlavními aktéry. Žáci se silně vztahovali ke kamarádům, reportovali pozitivní vztah k učitelům, vzdělávání i škole. Zažívali zajímavé vzdělávání, blízkost a respekt.
Anglicky
Student identity is dynamic, multi-sided, and co-constructed in educational interaction, that is, formed by the educational process but influencing it as well. Our research focused on the identities of students of private alternative primary and lower secondary schools. 65 students wrote narratives about an important situation in their school. The students strongly related to their friends, reported positive relations with teachers, the school. They also mentioned experiencing stimulating education and respectful human relationships.
Zobrazeno: 11. 5. 2025 09:36