KUNC, Josef, František KRIŽAN, Markéta NOVOTNÁ, Kristína BILKOVÁ, Tamás SIKOS T., Dariusz ILNICKI a Ryan WYETH. Thirty years of retail transformation in V4 countries. Online. First edition. Polsko: De Gruyter Poland Sp. z o.o., 2022, 200 s. ISBN 978-83-67405-05-8. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.2478/9788367405065.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Thirty years of retail transformation in V4 countries
Autoři KUNC, Josef, František KRIŽAN, Markéta NOVOTNÁ, Kristína BILKOVÁ, Tamás SIKOS T., Dariusz ILNICKI a Ryan WYETH.
Vydání First edition. Polsko, 200 s. 2022.
Nakladatel De Gruyter Poland Sp. z o.o.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Odborná kniha
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Organizace Ekonomicko-správní fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář
ISBN 978-83-67405-05-8
Doi http://dx.doi.org/10.2478/9788367405065
Klíčová slova anglicky development; localization; network; retail unit; shopping behaviour; shopping centres; spatial distribution
Návaznosti MUNI/A/1406/2021, interní kód Repo.
Změnil Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 13. 3. 2023 03:45.
Anotace
The book presents a comprehensive view of the development and transformation of retail in Central Europe, specifically in the Czech Republic, Slovakia, Poland, and Hungary (so-called Visegrad Group countries, Visegrad Four or V4). These countries have long-term common historical ties and culture, the consequences of a socialist past and are still united by common economic and geopolitical interests. The text aims to present readers with a deeper insight into the retail environment of the V4 countries, which is linked to three decades of post-socialist transformation. This was and is associated with a fundamental change in the economic environment, localization strategies and spatial distribution creating a new network structure, with new catchment and commuting links associated with the development of large retail units, and with a fundamental change in shopping behavior and consumer preferences of the affected populations by restricting purposeful shopping only and moving to entertainment and leisure in shopping centres. The book also reflects current trends in the use of smart technologies in shopping and responds to the impact of the COVID-19 pandemic on today's retail.
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
CORRECTED._Kunc_J._et_al.__2022__text_acknow.pdf Licence Creative Commons  Verze souboru 2. 3. 2023

Vlastnosti

Název
CORRECTED._Kunc_J._et_al.__2022__text_acknow.pdf
Adresa v ISu
https://repozitar.cz/auth/repo/54648/1466417/
Adresa ze světa
https://repozitar.cz/repo/54648/1466417/
Adresa do Správce
https://repozitar.cz/auth/repo/54648/1466417/?info
Ze světa do Správce
https://repozitar.cz/repo/54648/1466417/?info
Vloženo
Čt 2. 3. 2023 03:54

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba Mgr. Lucie Vařechová, uco 106253
  • osoba RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • osoba Mgr. Jolana Surýnková, uco 220973
  • osoba Mgr. Michal Maňas, uco 2481
Atributy
 
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 18. 5. 2024 19:50