V 2022

Ověřovací studie preventivního programu Dobronauti : Zpátky v čase. Výzkumná zpráva

CÍGLER, Hynek, Jana FIKRLOVÁ a Martin TANCOŠ

Základní údaje

Originální název

Ověřovací studie preventivního programu Dobronauti : Zpátky v čase. Výzkumná zpráva

Název anglicky

Assessment of the effectiveness of the Dobronauti prevention program : Back in time. Research report

Autoři

CÍGLER, Hynek, Jana FIKRLOVÁ a Martin TANCOŠ

Vydání

Brno, 64 s. 2022

Nakladatel

Dobronauti s.r.o.

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Výzkumná zpráva

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizace

Fakulta sociálních studií – Masarykova univerzita – Repozitář

Klíčová slova anglicky

Effectivity of preventive program; bullying; elementary education
Změněno: 15. 3. 2023 03:36, RNDr. Daniel Jakubík

Anotace

V originále

lt; 0,05); interpretace tohoto moderačního efektu vyplývá z kvalitativní analýzy rozhovorů a je diskutovaná v textu. Nepozorovali jsme žádné významné efekty učitelských charakteristik, pohlaví či věku dětí. Kvalitativní data doplnila a rozšířila interpretace výsledků. Dětem se program líbil; rády by v něm pokračovaly, nebo si zahráli nějakou jeho obměnu, zároveň pak reportovaly jeho užitečnost a efektivitu. Děti reflektovaly, že se naučily nové a užitečné věci a začaly být více ostražité při případných konfliktech ve třídě. Děti oceňovaly zejména komunikaci ve skupině, interaktivitu programu či pohybové aktivity. Někteří účastníci však kritizovali, že se program konal namísto oblíbené vyučovací hodiny (typicky tělocviku). Děti se domnívají, že program zlepšil atmosféru v jejich třídě a že dokonce i učitelé jsou lepší ve zvládání případných konfliktů.

Anglicky

gt; .05). Qualitative data supplemented and extended preceding interpretations. Children liked the program; they wanted to continue or play some modification and reported its utility and effectiveness. They reflected that they learned new and valuable things and became more aware of the conflict events in the class. Children appreciated group communication, interactivity, or motion activities, but some criticized if the program was realized instead of favorite subjects (physical education, for example). Children thought that the program improved class mood and that teachers were better at handling conflict situations.

Přiložené soubory