Přehled o publikaci
2020
Současná česká televizní a post-televizní publika : Kvantitativní studie
MACEK, Jakub and Iveta JANSOVÁBasic information
Original name
Současná česká televizní a post-televizní publika : Kvantitativní studie
Name (in English)
Contemporary Czech television and post-television audiences : quantitative study
Authors
MACEK, Jakub and Iveta JANSOVÁ
Edition
1. vyd. Brno, 16 pp. 2020
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Research report
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Organization
Fakulta sociálních studií – Repository – Repository
ISBN
978-80-210-9759-9
Keywords in English
television audiences; post-television audiences; media routines; audiovisual content; content obtainment; survey
Links
TL01000306, research and development project.
Changed: 10/3/2022 05:10, RNDr. Daniel Jakubík
V originále
Tato výzkumná zpráva shrnuje zjištění kvantitativního výzkumu současných českých televizních publik a jejich mediálních rutin, technologických kompetencí a kulturních preferencí a způsobů, jimiž získávají přístup k audiovizuálním obsahům. Výzkum byl veden týmem z Fakulty sociálních studí Masarykovy univerzity, samotný sběr dat byl pak formou výběrového šetření realizován na konci roku 2019 a začátku roku 2020 výzkumnou agenturou Focus.
In English
This research report is a result of quantitative research into contemporary Czech television audiences and their media routines, technological competencies and cultural preferences which they use in the context of obtaining audiovisual content. The research was carried by a team from Faculty of Socal Science Masaryk university, the data collection was realized at the end of the 2019 and the begining of 2020 by a research agency Focus.