V 2020

Současná česká televizní a post-televizní publika : Kvantitativní studie

MACEK, Jakub and Iveta JANSOVÁ

Basic information

Original name

Současná česká televizní a post-televizní publika : Kvantitativní studie

Name (in English)

Contemporary Czech television and post-television audiences : quantitative study

Authors

MACEK, Jakub and Iveta JANSOVÁ

Edition

1. vyd. Brno, 16 pp. 2020

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Research report

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Organization

Fakulta sociálních studií – Repository – Repository

ISBN

978-80-210-9759-9

Keywords in English

television audiences; post-television audiences; media routines; audiovisual content; content obtainment; survey

Links

TL01000306, research and development project.
Changed: 10/3/2022 05:10, RNDr. Daniel Jakubík

Abstract

V originále

Tato výzkumná zpráva shrnuje zjištění kvantitativního výzkumu současných českých televizních publik a jejich mediálních rutin, technologických kompetencí a kulturních preferencí a způsobů, jimiž získávají přístup k audiovizuálním obsahům. Výzkum byl veden týmem z Fakulty sociálních studí Masarykovy univerzity, samotný sběr dat byl pak formou výběrového šetření realizován na konci roku 2019 a začátku roku 2020 výzkumnou agenturou Focus.

In English

This research report is a result of quantitative research into contemporary Czech television audiences and their media routines, technological competencies and cultural preferences which they use in the context of obtaining audiovisual content. The research was carried by a team from Faculty of Socal Science Masaryk university, the data collection was realized at the end of the 2019 and the begining of 2020 by a research agency Focus.

Files attached

https://is.muni.cz/publication/1713736/report_-_tacr_2020_-_macek___jansova.pdf
Request the author's version of the file