B 2018

Obchodní podmínky ve vztazích B2C

SELUCKÁ, Markéta; Svatava VEVERKOVÁ; Petr JEDLIČKA; Jana MLÝNKOVÁ; Markéta AMBROŽOVÁ et. al.

Basic information

Original name

Obchodní podmínky ve vztazích B2C

Name in Czech

Obchodní podmínky ve vztazích B2C

Name (in English)

Business Terms in B2C

Authors

SELUCKÁ, Markéta (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution); Svatava VEVERKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution); Petr JEDLIČKA (203 Czech Republic, belonging to the institution); Jana MLÝNKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution); Markéta AMBROŽOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Robert PEŠA (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Praha, 184 pp. Teoretik, 2018

Publisher

Leges

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Book on a specialized topic

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14220/18:00103738

Organization

Právnická fakulta – Repository – Repository

ISBN

978-80-7502-293-6

Keywords (in Czech)

ochrana spotřebitele; obchodní podmínky

Keywords in English

consumer protection; B2C; Business Terms
Changed: 6/9/2020 08:21, RNDr. Daniel Jakubík

Abstract

V originále

Publikace se zabývá obchodními podmínkami ve vztazích B2C, kde spotřebitel je ze zákona slabší stranou vyžadující zvláštní ochranu. Současné však kniha rozebírá právní postavení podnikatele, který obvykle smluvní podmínky definuje.

In English

The book deals with Business Terms in B2C. The consumer is protected by Czech Civil Code and this situation is analysed by the book.

Files attached