2018
Obchodní podmínky ve vztazích B2C
SELUCKÁ, Markéta; Svatava VEVERKOVÁ; Petr JEDLIČKA; Jana MLÝNKOVÁ; Markéta AMBROŽOVÁ et. al.Basic information
Original name
Obchodní podmínky ve vztazích B2C
Name in Czech
Obchodní podmínky ve vztazích B2C
Name (in English)
Business Terms in B2C
Authors
SELUCKÁ, Markéta (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution); Svatava VEVERKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution); Petr JEDLIČKA (203 Czech Republic, belonging to the institution); Jana MLÝNKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution); Markéta AMBROŽOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Robert PEŠA (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Praha, 184 pp. Teoretik, 2018
Publisher
Leges
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Book on a specialized topic
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14220/18:00103738
Organization
Právnická fakulta – Repository – Repository
ISBN
978-80-7502-293-6
Keywords (in Czech)
ochrana spotřebitele; obchodní podmínky
Keywords in English
consumer protection; B2C; Business Terms
Changed: 6/9/2020 08:21, RNDr. Daniel Jakubík
V originále
Publikace se zabývá obchodními podmínkami ve vztazích B2C, kde spotřebitel je ze zákona slabší stranou vyžadující zvláštní ochranu. Současné však kniha rozebírá právní postavení podnikatele, který obvykle smluvní podmínky definuje.
In English
The book deals with Business Terms in B2C. The consumer is protected by Czech Civil Code and this situation is analysed by the book.