Přehled o publikaci
2012
Koncept a adaptace autoevaluačního nástroje: Dotazník strategií učení se cizímu jazyku
VLČKOVÁ, KateřinaZákladní údaje
Originální název
Koncept a adaptace autoevaluačního nástroje: Dotazník strategií učení se cizímu jazyku
Název anglicky
Concept and partial standardisation of a self-evaluative instrument: Foreign language learning strategy inventory
Autoři
VLČKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Jubilejní XX. konference České asociace pedagogického výzkumu s názvem Kvalita ve vzdělávání, 2012
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
Pedagogika a školství
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/12:00058596
Organizace
Pedagogická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář
Klíčová slova česky
adaptace nástroje; standardizace; strategie učení; cizí jazyk
Klíčová slova anglicky
instrument standardisation; foreign language; learning strategies
Návaznosti
GAP407/12/0432, projekt VaV.
Změněno: 1. 9. 2020 15:11, RNDr. Daniel Jakubík
V originále
Příspěvek představuje teoretická východiska konstrukce dotazníku strategií učení se cizímu jazyku. Ukazuje úpravu nástroje do podoby evaluačního nástroje měřícího deklarované používání strategií žáky ve vazbě na deklarovanou podporu strategií žáků učitelem. Prezentován je přístup k adaptaci dotazníku na české podmínky a postup částečné standardizace, a to v kontextu dalších nástrojů používaných v ČR. Nástroj bude představen také v podobě, v jaké ho mohou využívat základní a střední školy, včetně automaticky generovaných evaluačních zpráv s výsledky. Zmíněno bude i jeho možné využití ve výzkumu.
Anglicky
Paper presents theoretical background of foreign language learning strategy inventory construction. It demonstrates editing of the instrument to the version of evaluation tool measuring declared use of strategies by students in relation to the declared support of student strategies by a teacher. Approach to the adaptation of inventory to Czech conditions and partial standardization process are presented in the context of other instruments used in the Czech Republic. The instrument will also be introduced in an appropriate form enabling its use by elementary and secondary schools, including automatically generated evaluation reports with results. Its possible use in research will also be discussed.