k 2012

Koncept a adaptace autoevaluačního nástroje: Dotazník strategií učení se cizímu jazyku

VLČKOVÁ, Kateřina

Základní údaje

Originální název

Koncept a adaptace autoevaluačního nástroje: Dotazník strategií učení se cizímu jazyku

Název anglicky

Concept and partial standardisation of a self-evaluative instrument: Foreign language learning strategy inventory

Autoři

VLČKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Jubilejní XX. konference České asociace pedagogického výzkumu s názvem Kvalita ve vzdělávání, 2012

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

Pedagogika a školství

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/12:00058596

Organizace

Pedagogická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář

Klíčová slova česky

adaptace nástroje; standardizace; strategie učení; cizí jazyk

Klíčová slova anglicky

instrument standardisation; foreign language; learning strategies

Návaznosti

GAP407/12/0432, projekt VaV.
Změněno: 1. 9. 2020 15:11, RNDr. Daniel Jakubík

Anotace

V originále

Příspěvek představuje teoretická východiska konstrukce dotazníku strategií učení se cizímu jazyku. Ukazuje úpravu nástroje do podoby evaluačního nástroje měřícího deklarované používání strategií žáky ve vazbě na deklarovanou podporu strategií žáků učitelem. Prezentován je přístup k adaptaci dotazníku na české podmínky a postup částečné standardizace, a to v kontextu dalších nástrojů používaných v ČR. Nástroj bude představen také v podobě, v jaké ho mohou využívat základní a střední školy, včetně automaticky generovaných evaluačních zpráv s výsledky. Zmíněno bude i jeho možné využití ve výzkumu.

Anglicky

Paper presents theoretical background of foreign language learning strategy inventory construction. It demonstrates editing of the instrument to the version of evaluation tool measuring declared use of strategies by students in relation to the declared support of student strategies by a teacher. Approach to the adaptation of inventory to Czech conditions and partial standardization process are presented in the context of other instruments used in the Czech Republic. The instrument will also be introduced in an appropriate form enabling its use by elementary and secondary schools, including automatically generated evaluation reports with results. Its possible use in research will also be discussed.

Přiložené soubory