Přehled o publikaci
2012
Koncept a adaptace autoevaluačního nástroje: Dotazník strategií učení se cizímu jazyku
VLČKOVÁ, KateřinaBasic information
Original name
Koncept a adaptace autoevaluačního nástroje: Dotazník strategií učení se cizímu jazyku
Name (in English)
Concept and partial standardisation of a self-evaluative instrument: Foreign language learning strategy inventory
Authors
VLČKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Jubilejní XX. konference České asociace pedagogického výzkumu s názvem Kvalita ve vzdělávání, 2012
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Presentations at conferences
Field of Study
Pedagogy and education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/12:00058596
Organization
Pedagogická fakulta – Repository – Repository
Keywords (in Czech)
adaptace nástroje; standardizace; strategie učení; cizí jazyk
Keywords in English
instrument standardisation; foreign language; learning strategies
Links
GAP407/12/0432, research and development project.
Changed: 1/9/2020 15:11, RNDr. Daniel Jakubík
V originále
Příspěvek představuje teoretická východiska konstrukce dotazníku strategií učení se cizímu jazyku. Ukazuje úpravu nástroje do podoby evaluačního nástroje měřícího deklarované používání strategií žáky ve vazbě na deklarovanou podporu strategií žáků učitelem. Prezentován je přístup k adaptaci dotazníku na české podmínky a postup částečné standardizace, a to v kontextu dalších nástrojů používaných v ČR. Nástroj bude představen také v podobě, v jaké ho mohou využívat základní a střední školy, včetně automaticky generovaných evaluačních zpráv s výsledky. Zmíněno bude i jeho možné využití ve výzkumu.
In English
Paper presents theoretical background of foreign language learning strategy inventory construction. It demonstrates editing of the instrument to the version of evaluation tool measuring declared use of strategies by students in relation to the declared support of student strategies by a teacher. Approach to the adaptation of inventory to Czech conditions and partial standardization process are presented in the context of other instruments used in the Czech Republic. The instrument will also be introduced in an appropriate form enabling its use by elementary and secondary schools, including automatically generated evaluation reports with results. Its possible use in research will also be discussed.