k 2012

Koncept a adaptace autoevaluačního nástroje: Dotazník strategií učení se cizímu jazyku

VLČKOVÁ, Kateřina

Basic information

Original name

Koncept a adaptace autoevaluačního nástroje: Dotazník strategií učení se cizímu jazyku

Name (in English)

Concept and partial standardisation of a self-evaluative instrument: Foreign language learning strategy inventory

Authors

VLČKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Jubilejní XX. konference České asociace pedagogického výzkumu s názvem Kvalita ve vzdělávání, 2012

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Presentations at conferences

Field of Study

Pedagogy and education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/12:00058596

Organization

Pedagogická fakulta – Repository – Repository

Keywords (in Czech)

adaptace nástroje; standardizace; strategie učení; cizí jazyk

Keywords in English

instrument standardisation; foreign language; learning strategies

Links

GAP407/12/0432, research and development project.
Changed: 1/9/2020 15:11, RNDr. Daniel Jakubík

Abstract

V originále

Příspěvek představuje teoretická východiska konstrukce dotazníku strategií učení se cizímu jazyku. Ukazuje úpravu nástroje do podoby evaluačního nástroje měřícího deklarované používání strategií žáky ve vazbě na deklarovanou podporu strategií žáků učitelem. Prezentován je přístup k adaptaci dotazníku na české podmínky a postup částečné standardizace, a to v kontextu dalších nástrojů používaných v ČR. Nástroj bude představen také v podobě, v jaké ho mohou využívat základní a střední školy, včetně automaticky generovaných evaluačních zpráv s výsledky. Zmíněno bude i jeho možné využití ve výzkumu.

In English

Paper presents theoretical background of foreign language learning strategy inventory construction. It demonstrates editing of the instrument to the version of evaluation tool measuring declared use of strategies by students in relation to the declared support of student strategies by a teacher. Approach to the adaptation of inventory to Czech conditions and partial standardization process are presented in the context of other instruments used in the Czech Republic. The instrument will also be introduced in an appropriate form enabling its use by elementary and secondary schools, including automatically generated evaluation reports with results. Its possible use in research will also be discussed.

Files attached