Přehled o publikaci
2019
Cesta k nové úpravě unijních požadavků využívání biopaliv
VOMÁČKA, VojtěchZákladní údaje
Originální název
Cesta k nové úpravě unijních požadavků využívání biopaliv
Název anglicky
Towards New EU Biofuel Requirements
Autoři
VOMÁČKA, Vojtěch (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Auta, auta, auta… a životní prostředí, od s. 103-124, 22 s. Edice Scientia 663, 2019
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14220/19:00111869
Organizace
Právnická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář
ISBN
978-80-210-9408-6
Klíčová slova anglicky
EU; biofuels; renewable energy; RED II Directive
Změněno: 10. 9. 2020 04:27, RNDr. Daniel Jakubík
V originále
Tato kapitola se soustředí na vstupní požadavky revize dosavadního právního rámce využívání biopaliv dopravě v podobě zejména směrnice o podpoře využívání energie z obnovitelných zdrojů (2009/28/ES, RED), průběh vyjednávání o konečné verzi požadavků na využívání biopaliv a také na samotná schválená kritéria, která přináší nová směrnice 2018/2001 (RED II). Autor dospívá k závěru, že ve výsledném textu nové směrnice se přes mnohé kompromisy projevují větší ambice v regulaci využití biopaliv v dopravě. Absence závazných cílů pro jednotlivé členské státy a také nedostatky v nastavení kontrolního systému, který mají naopak členské státy zajišťovat, však mohou vytyčené společné cíle lehce zhatit.
Anglicky
This chapter focuses on the revision of the EU legal framework for the use of biofuels, in particular, negotiations regarding a new directive on the promotion of the use of energy from renewable sources which was adopted as Directive 2018/2001 (RED II). In RED II, the overall EU target for Renewable Energy Sources consumption by 2030 has been raised to 32 %. At the same time, the new framework includes sub-targets for the transport sector and the use of biofuels of the first generation in order to decrease demand for food and feed crops for biofuels production. It also provides greater flexibility to member states on implementation choices concerning the transport mandate and sustainability criteria which, however – as the author concludes – may undermine any ambition to achieve the common goals.