C 2019

Cesta k nové úpravě unijních požadavků využívání biopaliv

VOMÁČKA, Vojtěch

Základní údaje

Originální název

Cesta k nové úpravě unijních požadavků využívání biopaliv

Název anglicky

Towards New EU Biofuel Requirements

Autoři

VOMÁČKA, Vojtěch (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Auta, auta, auta… a životní prostředí, od s. 103-124, 22 s. Edice Scientia 663, 2019

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14220/19:00111869

Organizace

Právnická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář

ISBN

978-80-210-9408-6

Klíčová slova anglicky

EU; biofuels; renewable energy; RED II Directive
Změněno: 10. 9. 2020 04:27, RNDr. Daniel Jakubík

Anotace

V originále

Tato kapitola se soustředí na vstupní požadavky revize dosavadního právního rámce využívání biopaliv dopravě v podobě zejména směrnice o podpoře využívání energie z obnovitelných zdrojů (2009/28/ES, RED), průběh vyjednávání o konečné verzi požadavků na využívání biopaliv a také na samotná schválená kritéria, která přináší nová směrnice 2018/2001 (RED II). Autor dospívá k závěru, že ve výsledném textu nové směrnice se přes mnohé kompromisy projevují větší ambice v regulaci využití biopaliv v dopravě. Absence závazných cílů pro jednotlivé členské státy a také nedostatky v nastavení kontrolního systému, který mají naopak členské státy zajišťovat, však mohou vytyčené společné cíle lehce zhatit.

Anglicky

This chapter focuses on the revision of the EU legal framework for the use of biofuels, in particular, negotiations regarding a new directive on the promotion of the use of energy from renewable sources which was adopted as Directive 2018/2001 (RED II). In RED II, the overall EU target for Renewable Energy Sources consumption by 2030 has been raised to 32 %. At the same time, the new framework includes sub-targets for the transport sector and the use of biofuels of the first generation in order to decrease demand for food and feed crops for biofuels production. It also provides greater flexibility to member states on implementation choices concerning the transport mandate and sustainability criteria which, however – as the author concludes – may undermine any ambition to achieve the common goals.

Přiložené soubory