Přehled o publikaci
	
		
		
		2019
			
	    
	
	
    Austrian School Identity and Unavoidable Trade-offs in its Long-term Progress
ŠÍMA, JosefZákladní údaje
Originální název
Austrian School Identity and Unavoidable Trade-offs in its Long-term Progress
	Autoři
ŠÍMA, Josef (203 Česká republika, garant, domácí)
			Vydání
 Neuveden, Assessing Austrian Economics, od s. 61-68, 8 s. Advances in Austrian Economics, Vol. 24, 2019
			Nakladatel
Emerald Publishing Limited
		Další údaje
Jazyk
angličtina
		Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
		Obor
50201 Economic Theory
		Stát vydavatele
Spojené státy
		Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
		Forma vydání
tištěná verze "print"
		Odkazy
Kód RIV
RIV/27590101:_____/19:00000069
		Organizace
CEVRO Univerzita, z.ú. – Repozitář
			ISBN
978-1-78973-936-7
		EID Scopus
2-s2.0-85073557128
		Klíčová slova anglicky
Austrian School; Pure theory; Analytic narrative; Economic menthod; Applied research; Scientific progress
		
				
				Změněno: 30. 4. 2020 10:54, Mgr. Ing. Pavol Minárik, Ph.D.
				
		Anotace
V originále
The chapter argues that, for the long-term successful survival of the Austrian School as a distinct school of thought, the work on the theory must not be sacrificed in the name of short-term success in producing applied pieces of scholarship and of communicating with the mainstream. Advances in modern work in pure theory and methodology provide a necessary glue connecting individual pieces of applied research – and the debates about boundaries of the school contribute toward the reappraisal of Austrian School identity.