C
		
		2019
			
	    
Austrian School Identity and Unavoidable Trade-offs in its Long-term Progress
	    ŠÍMA, Josef
	
	
	
	    
	
     
 
	
	Základní údaje
	
		Originální název
		Austrian School Identity and Unavoidable Trade-offs in its Long-term Progress
	 
				Autoři
				ŠÍMA, Josef (203 Česká republika, garant, domácí)
			 
			
				Vydání
				 Neuveden, Assessing Austrian Economics, od s. 61-68, 8 s. Advances in Austrian Economics, Vol. 24, 2019
			 
		
		
			Nakladatel
			Emerald Publishing Limited
		 
Další údaje
		
	
		
			Typ výsledku
			Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
		 
	
		
			Obor
			50201 Economic Theory
		 
	
		
			Stát vydavatele
			Spojené státy
		 
	
		
			Utajení
			není předmětem státního či obchodního tajemství
		 
	
		
			Forma vydání
			tištěná verze "print"
		 
			
		
		
			Kód RIV
			RIV/27590101:_____/19:00000069
		 
	
			
				Organizace
				CEVRO Univerzita, z.ú. – Repozitář
			 
		
		
	
			
		
			EID Scopus
			2-s2.0-85073557128
		 
		
			Klíčová slova anglicky
			Austrian School; Pure theory; Analytic narrative; Economic menthod; Applied research; Scientific progress
		 
			
			
				
					V originále
					The chapter argues that, for the long-term successful survival of the Austrian School as a distinct school of thought, the work on the theory must not be sacrificed in the name of short-term success in producing applied pieces of scholarship and of communicating with the mainstream. Advances in modern work in pure theory and methodology provide a necessary glue connecting individual pieces of applied research – and the debates about boundaries of the school contribute toward the reappraisal of Austrian School identity.
				  
				Zobrazeno: 4. 11. 2025 11:19