J
		
		2015
			
	    
Problémy významu vzdělanosti v současné společnosti
	    MUŽÍK, Jaroslav
	
	
	
	    
	
     
 
	
	Základní údaje
	
		Originální název
		Problémy významu vzdělanosti v současné společnosti
	 
		
			Název anglicky
			Problems of the importance of education in contemporary society
		 
				Autoři
				MUŽÍK, Jaroslav (203 Česká republika, garant, domácí)
			 
			
				Vydání
				 Military Forum, Praha, Svaz důstojníků a proporčíků Armády ČR, 2015, 1804-6568
			 
		
Další údaje
		
	
		
			Typ výsledku
			Článek v odborném periodiku
		 
	
		
			Obor
			50204 Business and management
		 
	
		
			Stát vydavatele
			Česká republika
		 
	
		
			Utajení
			není předmětem státního či obchodního tajemství
		 
	
			
		
		
			Kód RIV
			RIV/46358978:_____/15:00000042
		 
	
			
				Organizace
				Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář
			 
		
		
			Klíčová slova česky
			vzdělávání; kompetence; systémy dalšího vzdělávání; rozvoj lidských zdrojů
		 
		
			Klíčová slova anglicky
			education; competence; continuing education systems; human resources development
		 
			
			
				
					V originále
					Diskuzní linie o vzdělávání za posledních 50 let se vedou zhruba ve dvou směrech. První je ta do jisté míry tradiční společenská představa o povinných vědomostech. Ta naráží na dnes velmi problematickou snahu „dostat“ dnešní poznatky do encyklopedické formy. Tomu brání zejména nemožnost „zkrotit“ důležité poznatky do klasické formy tištěných knih. Podle údajů Unesco z roku 2012 musí dnes člověk vycházet s přibližně 180 tisíc časopisů na celém světě, které produkují denně 20 tisíc článků. A to je jen jedna dimenze šíření znalostí. Velkým fenoménem se stává internet, ten se stal symbolem moderní vědomostní exploze. Wikipedie se stala současně dokladem o stále se rozvíjející se specializaci moderní průmyslové společnosti a důkazem velikosti nepřehlednosti a problematické srozumitelnosti jinak široce dostupných informací a poznatků.
				 
				
					Anglicky
					Discussion lines on education over the past 50 years have been conducted in roughly two ways. The first is, to a certain extent, the traditional social concept of compulsory knowledge. It encounters a very problematic effort to "get" today's knowledge into an encyclopedic form. This is mainly prevented by the impossibility of "tame" important knowledge into the classical form of printed books. According to Unesco's 2012 figures, today one has to publish around 180,000 magazines around the world that produce 20,000 articles a day. And this is just one dimension of knowledge dissemination. The Internet is becoming a big phenomenon, which has become a symbol of the modern knowledge explosion. At the same time, Wikipedia has become a testament to the ever-growing specialization of modern industrial society and evidence of the size of the confusion and problematic comprehensibility of otherwise widely available information and knowledge.
				  
				Zobrazeno: 4. 11. 2025 02:29