D
		
		2016
			
	    
Současné problémy didaktiky dospělých
	    MUŽÍK, Jaroslav
	
	
	
	    
	
     
 
	
	Základní údaje
	
		Originální název
		Současné problémy didaktiky dospělých
	 
	
		Název česky
		Současné problémy didaktiky dospělých
	 
		
			Název anglicky
			Current problems of adult didactics
		 
				Autoři
				MUŽÍK, Jaroslav (203 Česká republika, garant, domácí)
			 
			
				Vydání
				 Žatec, Aplikace andragogiky v různých oblastech společenského života, od s. 19-32, 14 s. 2016
			 
		
		
Další údaje
		
	
		
			Typ výsledku
			Stať ve sborníku
		 
	
		
			Obor
			50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
		 
	
		
			Stát vydavatele
			Česká republika
		 
	
		
			Utajení
			není předmětem státního či obchodního tajemství
		 
	
		
			Forma vydání
			tištěná verze "print"
		 
		
			Kód RIV
			RIV/46358978:_____/16:00000038
		 
	
			
				Organizace
				Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář
			 
		
		
	
		
			Klíčová slova česky
			didaktika dospělých; proces vyučování a učení; kvalita didaktického procesu; poradenská didaktika
		 
		
			Klíčová slova anglicky
			didactics of adults; teaching and learning process; quality of didactic process; counseling didactics
		 
			
			
				
					V originále
					Didaktika resp. didaktika dospělých se řadí k vědám tradičním, konzervativním, majícím pevná, neměnná témata zkoumání, jejichž řešení se v histotorii příliš nemění. Příspěvek se snaží ukázat, že v didaktice v poslední době objevují témata nová, aktuální, inovující pohledy na procesy vyučování a učení. Jde zejména o oblast elektronického vzdělávání, problematiku kreativity ve výuce a kvalitu didaktického procesu. Obecně můžeme tento vývoj charakterizovat jako přechod od didaktiky normativní k didaktice poradenské, usměrňující a inspirující proces učení člověka.
				 
				
					Anglicky
					Didactics and adult didactics respectively belong to the traditional, conservative sciences, having fixed, unchanging topics of research, the solutions of which do not change much throughout history. The article tries to show that recently there have been new current topics in didactics, innovating the views of teaching and learning processes. Generally, we can characterize this development as a transition from normative didactics to consulting didactics, directing and inspiring the process of human learning.
				  
				Zobrazeno: 4. 11. 2025 12:55