VLČKOVÁ, Kateřina, Stanislav JEŽEK, Tomáš KOHOUTEK and Jan MAREŠ. Zkrácená škála kognitivního uzavření: struktura české verze u vzorku studentů učitelství a učitelů (Short Version of Need for Closure Scale: The Structure of the Czech Version on the Student Teachers’ and Teachers’ Sample). ORBIS SCHOLAE. Praha: UK, 2019, vol. 13, No 2, p. 49-64. ISSN 1802-4637.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Zkrácená škála kognitivního uzavření: struktura české verze u vzorku studentů učitelství a učitelů
Name (in English) Short Version of Need for Closure Scale: The Structure of the Czech Version on the Student Teachers’ and Teachers’ Sample
Authors VLČKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Stanislav JEŽEK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Tomáš KOHOUTEK (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jan MAREŠ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition ORBIS SCHOLAE, Praha, UK, 2019, 1802-4637.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/19:00107603
Organization Pedagogická fakulta – Repository – Repository
Keywords (in Czech) škála potřeby kognitivního uzavření; učitelé; studenti učitelství; druhý stupeň základního vzdělávání
Keywords in English Need for Closure Scale; teachers; student teachers; lower secondary education
Links GA16-02177S, research and development project.
Changed by Changed by: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Changed: 9/9/2020 03:29.
Abstract
amp; Ježek, 2015) na vybraném (profesně specifickém) vzorku učitelů (N = 142) a studentů učitelství (N = 121). Výsledky učitelů a studentů učitelství se zásadně nelišily od výsledků nespecifické populace. Diskutujeme o možných využitích nástroje v pedagogickém výzkumu a jeho užitečnosti, jelikož, jak ukazují dosavadní výzkumy, škála koreluje nejen s přesvědčeními a postoji, ale i s chováním.
Abstract (in English)
amp; Ježek, 2015) on a professionally specific sample of teachers (N = 142) and student teachers (N = 121). The results do not substantially differ from the results of general population. We discuss the possible applications of NFCS-15-CZ in educational research and its usefulness (as the scale correlates with beliefs and attitudes as well as behaviour).
Type Name Uploaded/Created by Uploaded/Created Rights
VlckovaJezekKohoutekMares2019_NfCS.pdf Licence Creative Commons  File version 29/8/2019

Properties

Name
VlckovaJezekKohoutekMares2019_NfCS.pdf
Address within IS
https://repozitar.cz/auth/repo/36187/696995/
Address for the users outside IS
https://repozitar.cz/repo/36187/696995/
Address within Manager
https://repozitar.cz/auth/repo/36187/696995/?info
Address within Manager for the users outside IS
https://repozitar.cz/repo/36187/696995/?info
Uploaded/Created
Thu 29/8/2019 00:58

Rights

Right to read
  • anyone on the Internet
Right to upload
 
Right to administer:
  • a concrete person Mgr. Lucie Vařechová, uco 106253
  • a concrete person RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • a concrete person Mgr. Jolana Surýnková, uco 220973
Attributes
 
VlckovaJezekKohoutekMares2019_NfCS.pdf Licence Creative Commons  File version 15/8/2020

Properties

Name
VlckovaJezekKohoutekMares2019_NfCS.pdf
Address within IS
https://repozitar.cz/auth/repo/36187/872619/
Address for the users outside IS
https://repozitar.cz/repo/36187/872619/
Address within Manager
https://repozitar.cz/auth/repo/36187/872619/?info
Address within Manager for the users outside IS
https://repozitar.cz/repo/36187/872619/?info
Uploaded/Created
Sat 15/8/2020 06:03

Rights

Right to read
  • anyone on the Internet
Right to upload
 
Right to administer:
  • a concrete person Mgr. Lucie Vařechová, uco 106253
  • a concrete person RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • a concrete person Mgr. Jolana Surýnková, uco 220973
Attributes
 
Print
Add to clipboard Displayed: 19/5/2024 09:50