J 2019

Zkrácená škála kognitivního uzavření: struktura české verze u vzorku studentů učitelství a učitelů

VLČKOVÁ, Kateřina; Stanislav JEŽEK; Tomáš KOHOUTEK a Jan MAREŠ

Základní údaje

Originální název

Zkrácená škála kognitivního uzavření: struktura české verze u vzorku studentů učitelství a učitelů

Název anglicky

Short Version of Need for Closure Scale: The Structure of the Czech Version on the Student Teachers’ and Teachers’ Sample

Autoři

VLČKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí); Stanislav JEŽEK (203 Česká republika, domácí); Tomáš KOHOUTEK (203 Česká republika, domácí) a Jan MAREŠ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

ORBIS SCHOLAE, Praha, UK, 2019, 1802-4637

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/19:00107603

Organizace

Pedagogická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář

EID Scopus

2-s2.0-85080056568

Klíčová slova česky

škála potřeby kognitivního uzavření; učitelé; studenti učitelství; druhý stupeň základního vzdělávání

Klíčová slova anglicky

Need for Closure Scale; teachers; student teachers; lower secondary education

Návaznosti

GA16-02177S, projekt VaV.
Změněno: 9. 9. 2020 03:29, RNDr. Daniel Jakubík

Anotace

V originále

amp; Ježek, 2015) na vybraném (profesně specifickém) vzorku učitelů (N = 142) a studentů učitelství (N = 121). Výsledky učitelů a studentů učitelství se zásadně nelišily od výsledků nespecifické populace. Diskutujeme o možných využitích nástroje v pedagogickém výzkumu a jeho užitečnosti, jelikož, jak ukazují dosavadní výzkumy, škála koreluje nejen s přesvědčeními a postoji, ale i s chováním.

Anglicky

amp; Ježek, 2015) on a professionally specific sample of teachers (N = 142) and student teachers (N = 121). The results do not substantially differ from the results of general population. We discuss the possible applications of NFCS-15-CZ in educational research and its usefulness (as the scale correlates with beliefs and attitudes as well as behaviour).

Přiložené soubory