Přehled o publikaci
2019
Zkrácená škála kognitivního uzavření: struktura české verze u vzorku studentů učitelství a učitelů
VLČKOVÁ, Kateřina; Stanislav JEŽEK; Tomáš KOHOUTEK a Jan MAREŠZákladní údaje
Originální název
Zkrácená škála kognitivního uzavření: struktura české verze u vzorku studentů učitelství a učitelů
Název anglicky
Short Version of Need for Closure Scale: The Structure of the Czech Version on the Student Teachers’ and Teachers’ Sample
Autoři
VLČKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí); Stanislav JEŽEK (203 Česká republika, domácí); Tomáš KOHOUTEK (203 Česká republika, domácí) a Jan MAREŠ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
ORBIS SCHOLAE, Praha, UK, 2019, 1802-4637
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/19:00107603
Organizace
Pedagogická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář
EID Scopus
2-s2.0-85080056568
Klíčová slova česky
škála potřeby kognitivního uzavření; učitelé; studenti učitelství; druhý stupeň základního vzdělávání
Klíčová slova anglicky
Need for Closure Scale; teachers; student teachers; lower secondary education
Návaznosti
GA16-02177S, projekt VaV.
Změněno: 9. 9. 2020 03:29, RNDr. Daniel Jakubík
V originále
amp; Ježek, 2015) na vybraném (profesně specifickém) vzorku učitelů (N = 142) a studentů učitelství (N = 121). Výsledky učitelů a studentů učitelství se zásadně nelišily od výsledků nespecifické populace. Diskutujeme o možných využitích nástroje v pedagogickém výzkumu a jeho užitečnosti, jelikož, jak ukazují dosavadní výzkumy, škála koreluje nejen s přesvědčeními a postoji, ale i s chováním.
Anglicky
amp; Ježek, 2015) on a professionally specific sample of teachers (N = 142) and student teachers (N = 121). The results do not substantially differ from the results of general population. We discuss the possible applications of NFCS-15-CZ in educational research and its usefulness (as the scale correlates with beliefs and attitudes as well as behaviour).