D 2018

Role Milana Beneše v rozvoji teorie vzdělávání

SHÁNILOVÁ, Ivana a Milan DEMJANENKO

Základní údaje

Originální název

Role Milana Beneše v rozvoji teorie vzdělávání

Název česky

Role Milana Beneše v rozvoji teorie vzdělávání

Název anglicky

Role of Milan Beneš in the development of educational theory

Autoři

SHÁNILOVÁ, Ivana (203 Česká republika, domácí) a Milan DEMJANENKO (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Bratislava, ACTA ANDRAGOGICA 6, od s. 287-300, 14 s. 2018

Nakladatel

Univerzita Komenského v Bratislave

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/46358978:_____/18:00000009

Organizace

Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář

ISBN

978-80-223-4587-3

Klíčová slova česky

teoreticko-metodologická východiska; osobnost andragogiky; vzdělávání dospělých; kvalitativní výzkum; výzkumné metody

Klíčová slova anglicky

theoretical and methodological backgrounds; personality of andragogy; adult education; qualitative research; research methods

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 23. 10. 2018 10:47, Milan Demjanenko

Anotace

ORIG EN

V originále

Studie se zabývá teoretickými a metodologickými východisky zkoumání role doc. Dr. Milana Beneše v oblasti terorie a praxe vzdělávání dospělých. Vymezuje cíl vědeckého projektu, kterým je analýza a kritické zhodnocení celoživotní práce a děl významného českého představitele andragogiky, jeho odborné literatury a odkazů pro andragogiku a podkladů pro další odbornou diskusi, která je v dnešní době do určité míry otevřená a upozornění na další možné oblasti výzkumu. Studie zdůvodňuje a popisuje zvolené metodické postupy řešení výzkumného problému, včetně metod kvalitativního výzkumu (biografická metoda, analýza osobních dokumentů, analýza publikační činnosti a nestandardizovaný rozhovor).

Anglicky

The study deals with the theoretical and methodological starting points for studying the role of doc. Dr. Milan Benes in the field of adult education theory and practice. It defines the objective of a scientific project which is an analysis and a critical evalua-tion of the lifelong work and works of a prominent Czech representative of andragogy, his professional literature and references for andragogy and the background for further professional discussion, which is now open to some extent, and attention to other possible areas of research. The study justifies and describes selected methodological approaches of solving the research problem, including methods of qualitative research (biographical method, analysis of personal documents, analysis of publishing activities and non-standardized interview).
Zobrazeno: 20. 10. 2024 00:20