KALEJA, Martin and Eva ZEZULKOVÁ. Výzkum školní edukace: (ne)připravený žák nebo (ne)připravený učitel? (Výzkum školní edukace: (Un)Prepared Pupil or (Un)Prepared Teacher?). Online. In Miriam Prokešová. Perspektivy výchovy a vzdělávání v podmínkách současného světa. 1. vydání. Ostrava: Česká pedagogická společnost, 2017. p. 233-247. ISBN 978-80-905245-6-9. [citováno 2024-04-24]
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Výzkum školní edukace: (ne)připravený žák nebo (ne)připravený učitel?
Name in Czech Výzkum školní edukace: (ne)připravený žák nebo (ne)připravený učitel?
Name (in English) Výzkum školní edukace: (Un)Prepared Pupil or (Un)Prepared Teacher?
Authors KALEJA, Martin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Eva ZEZULKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition 1. vydání. Ostrava, Perspektivy výchovy a vzdělávání v podmínkách současného světa, p. 233-247, 15 pp. 2017.
Publisher Česká pedagogická společnost
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50302 Education, special
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/47813059:19510/17:A0000084
Organization Fakulta veřejných politik v Opavě – Slezská univerzita v Opavě – Repository
ISBN 978-80-905245-6-9
Keywords (in Czech) připravenost; pedagog; základní škola; žák; inkluzivní vzdělávání; výzkum; čtenářská gramotnost; intaktní žák; žák s mentálním postižením; žák z prostředí sociální exkluze
Keywords in English preparedness; teacher; primary school; pupil; inclusive education; research; literacy; intact pupil; pupil with mental disability; pupil from the environment of social exclusion
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Martin Kaleja, učo 2117. Changed: 12/4/2018 19:02.
Abstract
Aktuální transformační výzvy v systému českého školství, především základního školství přinášejí mnoho otázek. Odpovědi k těmto otázkám nelze prostým způsobem definovat, nejsou a ani nemohou být jednoznačné. Našim krátkým sdělením nepřispíváme do politické či politicky laděné diskuze. Jeho prostřednictvím si klademe za cíl poukázat na reálnou situaci v oblasti připravenosti pedagogických pracovníků základních škol pro koncipování školní inkluze v praktickém slova smyslu a rovněž chceme poukázat na aktuální stav v oblasti čtenářské gramotnosti žáků, jichž se řešené téma základního inkluzivního vzdělávání bezprostředně dotýká. Prezentujeme základní rámec výsledků celoplošného republikového výzkumného záměru, jehož jsme byli řešiteli, a do kterého jsme celkem zahrnuli 2005 pedagogů a 1000 žáků základních škol.
Abstract (in English)
The current transformation challenges in the system of Czech education, especially the primary one, bring many questions. The answers to these questions cannot be easily defined, they are not and cannot be unambiguous. We do not contribute to political or politically-oriented discussion by our short message. By it we aim to show the real situation in the sphere of preparedness of pedagogical workers of primary schools for designing school inclusion in practical sense. At the same time we want to show the current conditions in the sphere of literacy of pupils, who are directly influenced by the solved topic of inclusive primary education. We present main frame of results of a national research project, whose researchers we were, and in which we included 2005 teachers and 1000 pupils of primary schools.
Print
Add to clipboard Displayed: 24/4/2024 07:35