C 2016

Pojem a funkce obchodních podmínek

BEJČEK, Josef

Basic information

Original name

Pojem a funkce obchodních podmínek

Name (in English)

Concept and functions of commercial terms

Authors

BEJČEK, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Obchodní podmínky, p. 19-41, 23 pp. Spisy PF MU, řada teoretická, Editio Scientia; sv. č. 574, 2016

Publisher

Masarykova univerzita, Právnická fakulta

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Chapter(s) of a specialized book

Field of Study

Legal sciences

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

printed version "print"

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14220/16:00093921

Organization

Právnická fakulta – Repository – Repository

ISBN

978-80-210-8424-7

Keywords (in Czech)

obchodní podmínky; právní pojetí; spotřebitelské podmínky; podnikatelské podmínky

Keywords in English

commercial terms; legal approach; consumer terms; business terms

Links

MUNI/A/1080/2015, interní kód Repo.
Changed: 3/9/2020 23:43, RNDr. Daniel Jakubík

Abstract

V originále

Obchodní podmínky jsou podle českého práva vedlejším smluvním ujednáním, a nikoliv jakýmkoliv ujednáním, jehož obsah strana nemohla reálně ovlivnit. Tyto situace řeší úprava adhezní kontraktace.

In English

According to Czech law commercial term are supplementary additonal negotiations and not any provisions that could not be really influenced by one of the parties. The latter situations are subject to the regulation of contracts of adhesion.

Files attached