B 2016

Marketing: přístup k marketingovému řízení

PAULOVČÁKOVÁ, Lucie

Basic information

Original name

Marketing: přístup k marketingovému řízení

Name in Czech

Marketing: přístup k marketingovému řízení

Name (in English)

Marketing: access to marketing management

Authors

PAULOVČÁKOVÁ, Lucie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vydání. Praha, 288 pp. 2016

Publisher

Univerzita Jana Amose Komenského Praha

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Book on a specialized topic

Field of Study

50201 Economic Theory

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/46358978:_____/16:00000157

Organization

Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repository

ISBN

978-80-7452-117-1

Keywords (in Czech)

marketing; marketingové řízení; holistický marketingový koncept; marketingový výzkum; marketingové plánování; marketingové prostředí; marketingová taktika; implementace marketingu; marketingová kontrola

Keywords in English

marketing; marketing management; holistic marketing concept; marketing research; marketing planning; marketing environment; marketing tactic; implementation of marketing; marketing control

Tags

Reviewed
Changed: 10/2/2022 15:37, Ing. Kateřina Lendrová

Abstract

V originále

Publikace je věnována problematice přístupu k marketingovému řízení v základních souvislostech, vysvětluje provázanost mezi marketingem a managementem, zabývá se marketingovými aktivitami na vstupech i výstupech, propojením s vnějším prostředím, pro které je vytvářena nabídka organizace tak, aby byla úspěšná v konkurenčním prostředí a zohledňovala zákaznický přístup s respektováním hodnoty pro zákazníka. Strategické marketingové řízení je pojednáno s ohledem na strategická východiska organizace, zdůrazněna je role marketingové situační analýzy a proces cíleného marketingu k volbě správného cílového trhu. Podrobněji je rozpracována marketingová taktika s důrazem na marketingovou komunikaci včetně přístupů k hodnocení účinnosti jednotlivých nástrojů a pojednání nových trendů týkajících se marketingu na internetu, přístupů k marketingovému řízení organizace, uplatňování holistického marketingu, vytváření kreativní marketingové organizace apod.

In English

This publication is dedicated to the problem of access to marketing direction in its fundamental context and explains the interconnectedness between marketing and management. It deals with inputs and outputs of marketing activities and their links to the outside environment. The organizational offer is created so that it is successful in competitive environment and takes into consideration pro-customer attitude respecting customer’s values. Strategic marketing direction is interpreted with respect to strategic organizational outcomes. It emphasizes the role of marketing situational analysis and the process of directed marketing to elect the right target market. It elaborates in detail marketing tactics with stress on marketing communication, including approach towards evaluating the effectiveness of individual tools and interpreting new trends in internet marketing, access to marketing management organization applying holistic marketing, creating a creative marketing organization, etc.