Přehled o publikaci
2015
Základní hudební prvky rytmus, melodie, harmonie z pohledu alternativní waldorfské pedagogiky i pohledu psychologicko - neurologického
KONVALINKOVÁ, JanaZákladní údaje
Originální název
Základní hudební prvky rytmus, melodie, harmonie z pohledu alternativní waldorfské pedagogiky i pohledu psychologicko - neurologického
Název česky
Základní hudební prvky rytmus, melodie, harmonie z pohledu alternativní waldorfské pedagogiky i pohledu psychologicko - neurologického
Název anglicky
Basic elements of music, melody, harmony and rhythm, from the standpoint of physiology and neurology
Autoři
KONVALINKOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Lifelong Learning – celoživotní vzdělávání, Brno, Mendel University in Brno, Institut of Lifelong Learning, 2015, 1804-526X
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/46747885:24510/15:#0001277
Organizace
Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická – Technická univerzita v Liberci – Repozitář
Klíčová slova česky
alternativní pedagogika; hudební prvky; hudební vzdělávání; neurologie; psychologie; waldorfská pedagogika
Klíčová slova anglicky
alternative pedagogy; basic elements of music; music education; neurology; psychology; waldorf education
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 17. 4. 2016 10:25, Jana Konvalinková
V originále
Waldorfská pedagogika vědomě pracuje s prvky rytmu v životě dítěte i s rytmickými aktivitami užívanými pro ukotvení učební látky. Kromě fenoménu rytmu je také kladen důraz na melodičnost hlasu, kterou pedagogika definuje jak pro práci učitele, tak pro rozvoj žáka. Všímá si melodičnosti mluveného a pěveckého projevu a od první třídy důsledně v dítěti rozvíjí pevný vztah k rytmu, melodii a harmonii v hudbě. Příspěvek hledá oporu a obhajobu těchto pedagogických hledisek a představuje rytmus, melodii a harmonii z pohledu psychologicko - neurologického.
Anglicky
Waldorf education intentionally works both with elements of rhythm in a child’s life and with rhythm used for presentation and anchoring of a learned subject. In addition to the phenomenon of the rhythm, an emphasis is given to a voice euphony that the pedagogy defines both for the work of a teacher and for a development of a pupil. The Waldorf education pays attention to euphony of both spoken and sung speech and consistently develops a firm relation to rhythm, melody and harmony of music in children from the 1st grade on. The article searches support and defense of these pedagogical standpoints and presents rhythm, music melody and harmony from the psychological and neurological point of view.