J
		
		2015
			
	    
Základní hudební prvky rytmus, melodie, harmonie z pohledu alternativní waldorfské pedagogiky i pohledu psychologicko - neurologického
	    KONVALINKOVÁ, Jana
	
	
	
	    
	
     
 
	
	Základní údaje
	
		Originální název
		Základní hudební prvky rytmus, melodie, harmonie z pohledu alternativní waldorfské pedagogiky i pohledu psychologicko - neurologického
	 
	
		Název česky
		Základní hudební prvky rytmus, melodie, harmonie z pohledu alternativní waldorfské pedagogiky i pohledu psychologicko - neurologického
	 
		
			Název anglicky
			Basic elements of music, melody, harmony and rhythm, from the standpoint of physiology and neurology
		 
				Autoři
				KONVALINKOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)
			 
			
				Vydání
				 Lifelong Learning – celoživotní vzdělávání, Brno, Mendel University in Brno, Institut of Lifelong Learning, 2015, 1804-526X
			 
		
Další údaje
		
	
		
			Typ výsledku
			Článek v odborném periodiku
		 
	
		
	
		
			Stát vydavatele
			Česká republika
		 
	
		
			Utajení
			není předmětem státního či obchodního tajemství
		 
	
			
		
		
			Kód RIV
			RIV/46747885:24510/15:#0001277
		 
	
			
				Organizace
				Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická – Technická univerzita v Liberci – Repozitář
			 
		
			
		
			Klíčová slova česky
			alternativní pedagogika; hudební prvky; hudební vzdělávání; neurologie; psychologie; waldorfská pedagogika
		 
		
			Klíčová slova anglicky
			alternative pedagogy; basic elements of music; music education; neurology; psychology; waldorf education
		 
			Příznaky
			Mezinárodní význam, Recenzováno
		 
			
			
				
					V originále
					Waldorfská pedagogika vědomě pracuje s prvky rytmu v životě dítěte i s rytmickými aktivitami užívanými pro ukotvení učební látky. Kromě fenoménu rytmu je také kladen důraz na melodičnost hlasu, kterou pedagogika definuje jak pro práci učitele, tak pro rozvoj žáka. Všímá si melodičnosti mluveného a pěveckého projevu a od první třídy důsledně v dítěti rozvíjí pevný vztah k rytmu, melodii a harmonii v hudbě. Příspěvek hledá oporu a obhajobu těchto pedagogických hledisek a představuje rytmus, melodii a harmonii z pohledu psychologicko - neurologického.
				 
				
					Anglicky
					Waldorf education intentionally works both with elements of rhythm in a child’s life and with rhythm used for presentation and anchoring of a learned subject. In addition to the phenomenon of the rhythm, an emphasis is given to a voice euphony that the pedagogy defines both for the work of a teacher and for a development of a pupil. The Waldorf education pays attention to euphony of both spoken and sung speech and consistently develops a firm relation to rhythm, melody and harmony of music in children from the 1st grade on. The article searches support and defense of these pedagogical standpoints and presents rhythm, music melody and harmony from the psychological and neurological point of view.
				  
				Zobrazeno: 4. 11. 2025 07:34