Přehled o publikaci
2015
Meziválečná školská příhodovská reforma - roviny zkoumání a metodologická východiska
KASPER, Tomáš; Dana KASPEROVÁ and Markéta PÁNKOVÁBasic information
Original name
Meziválečná školská příhodovská reforma - roviny zkoumání a metodologická východiska
Name in Czech
Meziválečná školská příhodovská reforma - roviny zkoumání a metodologická východiska
Name (in English)
The school reform of V. Prihoda in the inter-war pedagogical discussion in Czechoslovakia - methodology and research questions
Authors
KASPER, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution); Dana KASPEROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Markéta PÁNKOVÁ (203 Czech Republic)
Edition
1. vyd. Praha, Meziválečná školská reforma v Československu. p. 7-25, 19 pp. 11776, 2015
Publisher
Academia
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Chapter(s) of a specialized book
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Publication form
printed version "print"
References:
RIV identification code
RIV/46747885:24510/15:#0001271
Organization
Faculty of Science, Humanities and Education – Technical University of Liberec – Repository
ISBN
978-80-200-2496-1
Keywords (in Czech)
Výchova; Zlín; školská reforma; V. Příhoda; meziválečná pedagogická diskuse
Keywords in English
Education; pragmatism; school reform; Czechoslovakia; inter-war pedagogical discussion; V. Příhoda; Zlín
Tags
International impact, Reviewed
Changed: 8/4/2016 14:55, Dana Kasperová
V originále
Kniha přináší výstupy výzkumu ve dvou hlavních rovinách - v oblasti obecně pedagogické a filozofické diskuse v rámci školské meziválečné reformy v Československu a v druhé řadě jsou analyzovány a rekonstruovány jednotlivé školské meziválečné pokusy. Kapitola vymezuje metodologické uchopení zkoumané problematiky a formuluje výzkumné otázky.
In English
The publication is a collective study - product of research into Czech inter-war school reform. The publication first highlights the context of philosophical and pedagogical connections and second analyses the most important examples of experimental inter-war education. The chapter analyses the research questions and methodology.