C 2015

Meziválečná školská příhodovská reforma - roviny zkoumání a metodologická východiska

KASPER, Tomáš; Dana KASPEROVÁ and Markéta PÁNKOVÁ

Basic information

Original name

Meziválečná školská příhodovská reforma - roviny zkoumání a metodologická východiska

Name in Czech

Meziválečná školská příhodovská reforma - roviny zkoumání a metodologická východiska

Name (in English)

The school reform of V. Prihoda in the inter-war pedagogical discussion in Czechoslovakia - methodology and research questions

Authors

KASPER, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution); Dana KASPEROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Markéta PÁNKOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

1. vyd. Praha, Meziválečná školská reforma v Československu. p. 7-25, 19 pp. 11776, 2015

Publisher

Academia

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Chapter(s) of a specialized book

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

printed version "print"

References:

RIV identification code

RIV/46747885:24510/15:#0001271

Organization

Faculty of Science, Humanities and Education – Technical University of Liberec – Repository

ISBN

978-80-200-2496-1

Keywords (in Czech)

Výchova; Zlín; školská reforma; V. Příhoda; meziválečná pedagogická diskuse

Keywords in English

Education; pragmatism; school reform; Czechoslovakia; inter-war pedagogical discussion; V. Příhoda; Zlín

Tags

International impact, Reviewed
Changed: 8/4/2016 14:55, Dana Kasperová

Abstract

V originále

Kniha přináší výstupy výzkumu ve dvou hlavních rovinách - v oblasti obecně pedagogické a filozofické diskuse v rámci školské meziválečné reformy v Československu a v druhé řadě jsou analyzovány a rekonstruovány jednotlivé školské meziválečné pokusy. Kapitola vymezuje metodologické uchopení zkoumané problematiky a formuluje výzkumné otázky.

In English

The publication is a collective study - product of research into Czech inter-war school reform. The publication first highlights the context of philosophical and pedagogical connections and second analyses the most important examples of experimental inter-war education. The chapter analyses the research questions and methodology.