Přehled o publikaci
2015
Meziválečná školská příhodovská reforma - roviny zkoumání a metodologická východiska
KASPER, Tomáš; Dana KASPEROVÁ a Markéta PÁNKOVÁZákladní údaje
Originální název
Meziválečná školská příhodovská reforma - roviny zkoumání a metodologická východiska
Název česky
Meziválečná školská příhodovská reforma - roviny zkoumání a metodologická východiska
Název anglicky
The school reform of V. Prihoda in the inter-war pedagogical discussion in Czechoslovakia - methodology and research questions
Autoři
KASPER, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí); Dana KASPEROVÁ (203 Česká republika, domácí) a Markéta PÁNKOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
1. vyd. Praha, Meziválečná školská reforma v Československu. od s. 7-25, 19 s. 11776, 2015
Nakladatel
Academia
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/46747885:24510/15:#0001271
Organizace
Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická – Technická univerzita v Liberci – Repozitář
ISBN
978-80-200-2496-1
Klíčová slova česky
Výchova; Zlín; školská reforma; V. Příhoda; meziválečná pedagogická diskuse
Klíčová slova anglicky
Education; pragmatism; school reform; Czechoslovakia; inter-war pedagogical discussion; V. Příhoda; Zlín
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 8. 4. 2016 14:55, Dana Kasperová
V originále
Kniha přináší výstupy výzkumu ve dvou hlavních rovinách - v oblasti obecně pedagogické a filozofické diskuse v rámci školské meziválečné reformy v Československu a v druhé řadě jsou analyzovány a rekonstruovány jednotlivé školské meziválečné pokusy. Kapitola vymezuje metodologické uchopení zkoumané problematiky a formuluje výzkumné otázky.
Anglicky
The publication is a collective study - product of research into Czech inter-war school reform. The publication first highlights the context of philosophical and pedagogical connections and second analyses the most important examples of experimental inter-war education. The chapter analyses the research questions and methodology.