C 2015

Meziválečná školská příhodovská reforma - roviny zkoumání a metodologická východiska

KASPER, Tomáš; Dana KASPEROVÁ a Markéta PÁNKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Meziválečná školská příhodovská reforma - roviny zkoumání a metodologická východiska

Název česky

Meziválečná školská příhodovská reforma - roviny zkoumání a metodologická východiska

Název anglicky

The school reform of V. Prihoda in the inter-war pedagogical discussion in Czechoslovakia - methodology and research questions

Autoři

KASPER, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí); Dana KASPEROVÁ (203 Česká republika, domácí) a Markéta PÁNKOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

1. vyd. Praha, Meziválečná školská reforma v Československu. od s. 7-25, 19 s. 11776, 2015

Nakladatel

Academia

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/46747885:24510/15:#0001271

Organizace

Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická – Technická univerzita v Liberci – Repozitář

ISBN

978-80-200-2496-1

Klíčová slova česky

Výchova; Zlín; školská reforma; V. Příhoda; meziválečná pedagogická diskuse

Klíčová slova anglicky

Education; pragmatism; school reform; Czechoslovakia; inter-war pedagogical discussion; V. Příhoda; Zlín

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 8. 4. 2016 14:55, Dana Kasperová

Anotace

V originále

Kniha přináší výstupy výzkumu ve dvou hlavních rovinách - v oblasti obecně pedagogické a filozofické diskuse v rámci školské meziválečné reformy v Československu a v druhé řadě jsou analyzovány a rekonstruovány jednotlivé školské meziválečné pokusy. Kapitola vymezuje metodologické uchopení zkoumané problematiky a formuluje výzkumné otázky.

Anglicky

The publication is a collective study - product of research into Czech inter-war school reform. The publication first highlights the context of philosophical and pedagogical connections and second analyses the most important examples of experimental inter-war education. The chapter analyses the research questions and methodology.