C 2013

Metody teorie grafů při řešení problémů s bludišti

PRIHONSKÁ, Jana

Basic information

Original name

Metody teorie grafů při řešení problémů s bludišti

Name in Czech

Metody teorie grafů při řešení problémů s bludišti

Name (in English)

Graph Theory Methods in Labyrinth Problem Solving

Authors

PRIHONSKÁ, Jana

Edition

Nowy Sacz, p. 167-177, 10 pp. Matematyka w Przyrodzie i Sztuce - Matematyka przyroda i sztuka w ksztalceniu powszechnym, Tom 3, 2013

Publisher

PWSZ Nowy Sacz

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Chapter(s) of a specialized book

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Poland

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

printed version "print"

Organization

Faculty of Science, Humanities and Education – Technical University of Liberec – Repository

ISBN

978-83-63196-46-2

Keywords (in Czech)

Graf, grafové kódování, diagram (h-diagram), strukturace, prezentace (matematické) informace

Keywords in English

Graph, graph encoding, diagram (h-diagram), presentation of (mathematical) information
Changed: 1/4/2016 13:07, Jana Prihonská

Abstract

V originále

Sledují se možnosti grafového zpracování úloh při výuce matematiky, zejména pak aplikace při řešení úloh s bludišti. Konstatuje se, že myšlenky teorie grafů bývají užívány při řešení problémů, třeba k vizualizaci, systematizaci nebo procesualizaci jisté slovně nebo geometricky popsané situace, což vede mimo jiné ke zkvalitnění schopnosti pracovat s kódovanými znakovými systémy a rozvoji řešitelských strategií

In English

The different manners of a graph elaboration of problems through teaching the mathematics with an emphasis on the application in labyrinths problem solving are discussed. Some ideas of the Graph Theory are used in solving problems, for example to visualization some situations described in word or done by geometry. The possibility of taking advantage of graph encoding during the process of solving the problems with aspect to developing the solving strategies of pupils of the primary school are claimed.