Přehled o publikaci
2013
Metody teorie grafů při řešení problémů s bludišti
PRIHONSKÁ, JanaZákladní údaje
Originální název
Metody teorie grafů při řešení problémů s bludišti
Název česky
Metody teorie grafů při řešení problémů s bludišti
Název anglicky
Graph Theory Methods in Labyrinth Problem Solving
Autoři
PRIHONSKÁ, Jana
Vydání
Nowy Sacz, od s. 167-177, 10 s. Matematyka w Przyrodzie i Sztuce - Matematyka przyroda i sztuka w ksztalceniu powszechnym, Tom 3, 2013
Nakladatel
PWSZ Nowy Sacz
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizace
Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická – Technická univerzita v Liberci – Repozitář
ISBN
978-83-63196-46-2
Klíčová slova česky
Graf, grafové kódování, diagram (h-diagram), strukturace, prezentace (matematické) informace
Klíčová slova anglicky
Graph, graph encoding, diagram (h-diagram), presentation of (mathematical) information
Změněno: 1. 4. 2016 13:07, Jana Prihonská
V originále
Sledují se možnosti grafového zpracování úloh při výuce matematiky, zejména pak aplikace při řešení úloh s bludišti. Konstatuje se, že myšlenky teorie grafů bývají užívány při řešení problémů, třeba k vizualizaci, systematizaci nebo procesualizaci jisté slovně nebo geometricky popsané situace, což vede mimo jiné ke zkvalitnění schopnosti pracovat s kódovanými znakovými systémy a rozvoji řešitelských strategií
Anglicky
The different manners of a graph elaboration of problems through teaching the mathematics with an emphasis on the application in labyrinths problem solving are discussed. Some ideas of the Graph Theory are used in solving problems, for example to visualization some situations described in word or done by geometry. The possibility of taking advantage of graph encoding during the process of solving the problems with aspect to developing the solving strategies of pupils of the primary school are claimed.