C 2013

Metody teorie grafů při řešení problémů s bludišti

PRIHONSKÁ, Jana

Základní údaje

Originální název

Metody teorie grafů při řešení problémů s bludišti

Název česky

Metody teorie grafů při řešení problémů s bludišti

Název anglicky

Graph Theory Methods in Labyrinth Problem Solving

Autoři

PRIHONSKÁ, Jana

Vydání

Nowy Sacz, od s. 167-177, 10 s. Matematyka w Przyrodzie i Sztuce - Matematyka przyroda i sztuka w ksztalceniu powszechnym, Tom 3, 2013

Nakladatel

PWSZ Nowy Sacz

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizace

Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická – Technická univerzita v Liberci – Repozitář

ISBN

978-83-63196-46-2

Klíčová slova česky

Graf, grafové kódování, diagram (h-diagram), strukturace, prezentace (matematické) informace

Klíčová slova anglicky

Graph, graph encoding, diagram (h-diagram), presentation of (mathematical) information
Změněno: 1. 4. 2016 13:07, Jana Prihonská

Anotace

V originále

Sledují se možnosti grafového zpracování úloh při výuce matematiky, zejména pak aplikace při řešení úloh s bludišti. Konstatuje se, že myšlenky teorie grafů bývají užívány při řešení problémů, třeba k vizualizaci, systematizaci nebo procesualizaci jisté slovně nebo geometricky popsané situace, což vede mimo jiné ke zkvalitnění schopnosti pracovat s kódovanými znakovými systémy a rozvoji řešitelských strategií

Anglicky

The different manners of a graph elaboration of problems through teaching the mathematics with an emphasis on the application in labyrinths problem solving are discussed. Some ideas of the Graph Theory are used in solving problems, for example to visualization some situations described in word or done by geometry. The possibility of taking advantage of graph encoding during the process of solving the problems with aspect to developing the solving strategies of pupils of the primary school are claimed.