PRIHONSKÁ, Jana. Metody teorie grafů při řešení problémů s bludišti. Nowy Sacz: PWSZ Nowy Sacz, 2013, s. 167-177, 10 s. Matematyka w Przyrodzie i Sztuce - Matematyka przyroda i sztuka w ksztalceniu powszechnym, Tom 3. ISBN 978-83-63196-46-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Metody teorie grafů při řešení problémů s bludišti
Název česky Metody teorie grafů při řešení problémů s bludišti
Název anglicky Graph Theory Methods in Labyrinth Problem Solving
Autoři PRIHONSKÁ, Jana.
Vydání Nowy Sacz, od s. 167-177, 10 s. Matematyka w Przyrodzie i Sztuce - Matematyka przyroda i sztuka w ksztalceniu powszechnym, Tom 3, 2013.
Nakladatel PWSZ Nowy Sacz
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizace Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická – Technická univerzita v Liberci – Repozitář
ISBN 978-83-63196-46-2
Klíčová slova česky Graf, grafové kódování, diagram (h-diagram), strukturace, prezentace (matematické) informace
Klíčová slova anglicky Graph, graph encoding, diagram (h-diagram), presentation of (mathematical) information
Změnil Změnila: Jana Prihonská, učo 747. Změněno: 1. 4. 2016 13:07.
Anotace
Sledují se možnosti grafového zpracování úloh při výuce matematiky, zejména pak aplikace při řešení úloh s bludišti. Konstatuje se, že myšlenky teorie grafů bývají užívány při řešení problémů, třeba k vizualizaci, systematizaci nebo procesualizaci jisté slovně nebo geometricky popsané situace, což vede mimo jiné ke zkvalitnění schopnosti pracovat s kódovanými znakovými systémy a rozvoji řešitelských strategií
Anotace anglicky
The different manners of a graph elaboration of problems through teaching the mathematics with an emphasis on the application in labyrinths problem solving are discussed. Some ideas of the Graph Theory are used in solving problems, for example to visualization some situations described in word or done by geometry. The possibility of taking advantage of graph encoding during the process of solving the problems with aspect to developing the solving strategies of pupils of the primary school are claimed.
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 4. 5. 2024 10:23