PRIHONSKÁ, Jana. Metody teorie grafů při řešení problémů s bludišti (Graph Theory Methods in Labyrinth Problem Solving). Nowy Sacz: PWSZ Nowy Sacz, 2013, p. 167-177, 10 pp. Matematyka w Przyrodzie i Sztuce - Matematyka przyroda i sztuka w ksztalceniu powszechnym, Tom 3. ISBN 978-83-63196-46-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Metody teorie grafů při řešení problémů s bludišti
Name in Czech Metody teorie grafů při řešení problémů s bludišti
Name (in English) Graph Theory Methods in Labyrinth Problem Solving
Authors PRIHONSKÁ, Jana.
Edition Nowy Sacz, p. 167-177, 10 pp. Matematyka w Przyrodzie i Sztuce - Matematyka przyroda i sztuka w ksztalceniu powszechnym, Tom 3, 2013.
Publisher PWSZ Nowy Sacz
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Poland
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization Faculty of Science, Humanities and Education – Technical University of Liberec – Repository
ISBN 978-83-63196-46-2
Keywords (in Czech) Graf, grafové kódování, diagram (h-diagram), strukturace, prezentace (matematické) informace
Keywords in English Graph, graph encoding, diagram (h-diagram), presentation of (mathematical) information
Changed by Changed by: Jana Prihonská, učo 747. Changed: 1/4/2016 13:07.
Abstract
Sledují se možnosti grafového zpracování úloh při výuce matematiky, zejména pak aplikace při řešení úloh s bludišti. Konstatuje se, že myšlenky teorie grafů bývají užívány při řešení problémů, třeba k vizualizaci, systematizaci nebo procesualizaci jisté slovně nebo geometricky popsané situace, což vede mimo jiné ke zkvalitnění schopnosti pracovat s kódovanými znakovými systémy a rozvoji řešitelských strategií
Abstract (in English)
The different manners of a graph elaboration of problems through teaching the mathematics with an emphasis on the application in labyrinths problem solving are discussed. Some ideas of the Graph Theory are used in solving problems, for example to visualization some situations described in word or done by geometry. The possibility of taking advantage of graph encoding during the process of solving the problems with aspect to developing the solving strategies of pupils of the primary school are claimed.
Print
Add to clipboard Displayed: 18/5/2024 10:20