C 2014

Princip rovného přístupu ke vzdělávání

PODZIMEK, Michal

Basic information

Original name

Princip rovného přístupu ke vzdělávání

Name (in English)

The principle of equal access to education

Authors

PODZIMEK, Michal

Edition

Lib, Sborník příspěvků z IX. ročníku mezinárodní konference "Vysokoškolské studium bez bariér" p. 120-130, 10 pp. 2014

Publisher

Technická univerzita v Liberci

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Chapter(s) of a specialized book

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Publication form

printed version "print"

Organization

Faculty of Science, Humanities and Education – Technical University of Liberec – Repository

ISBN

978-80-7494-169-6

Keywords in English

purpose, spirituality, value, equality, education
Changed: 24/3/2015 09:44, Michal Podzimek

Abstract

In the original language

Příspěvek do sborníku konference navazuje tematicky na dva předchozí příspěvky autora, které byly prezentovány v cyklu konferencí Vzdělávání bez bariér v letech 2012 a 2013. Jedná se tedy o jakýsi závěr filosofující trilogie nad tématem ideových východisek pro rovnost vzdělávání. Závěrečná část trilogie se věnuje otázce, co je vlastním důvodem pro rovný přístup ke vzdělávání všech, konformních i nekonformních členů society.

In English

The submission continues developing themes the author focused on in his two presentations at conferences Higher Education without Barriers 2012 and 2013, concluding the trilogy of philosophical essays on ideological foundations of equal accessibility of education. This last part of trilogy asks for the intrinsic reason of trying to make education acessible to all members of the society, conform and non-conform ones alike.