Přehled o publikaci
2013
Výuka angličtiny v oboru Nutriční terapeut: využití autentických materiálů pro kultivaci jazykových dovedností
HELÁN, RobertZákladní údaje
Originální název
Výuka angličtiny v oboru Nutriční terapeut: využití autentických materiálů pro kultivaci jazykových dovedností
Název anglicky
Teaching English to Nutritional Therapists: Using Authentic Materials for the Cultivation of Language Skills
Autoři
HELÁN, Robert (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Podpora a standardizace jazykového vzdělávání na vysokých školách v ČR, 2013
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
Pedagogika a školství
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14640/13:00070227
Organizace
Centrum jazykového vzdělávání – Masarykova univerzita – Repozitář
Klíčová slova anglicky
nutritional therapist; language skills
Návaznosti
CZ.1.07/2.2.00/28.0233, interní kód Repo.
Změněno: 1. 9. 2020 17:37, RNDr. Daniel Jakubík
V originále
Příspěvek se věnuje specifickým aspektům výuky odborného anglického jazyka v bakalářském oboru Nutriční terapeut na Lékařské fakultě Masarykovy univerzity v Brně. V rámci projektu Impact dochází v tomto kurzu k inovaci učebních materiálů a výukových metod, které by lépe připravily absolventy k využití dosažených jazykových znalostí a dovedností v budoucí praxi či následném studiu. V příspěvku budou diskutovány: (1) důvody pro zahrnutí oborových odborných článků a prezentací do výuky, (2) možnosti efektivního využití kontroverzních témat z oboru pro účely nácviku diskuzí a (3) klady implementace elearningové podpory pro výuku. Jednotlivé body budou doloženy na konkrétních ukázkách.
Anglicky
The paper deals with practical aspects of teaching English for Specific Purposes in the Nutritional Therapy bachelor degree program at the Faculty of Medicine, Masaryk University in Brno. Within the IMPACT project, new study materials and teaching methods are being developed to better prepare the students to make use of the attained language knowledge and skills in their future practice or follow-up studies. The paper will discuss: (1) the value of including field-specific articles and presentations in the lessons, (2) possibilities of the effective use of controversial topics for the purpose of practicing discussion skills, and (3) benefits of e-learning implementation for the lessons. These points will be illustrated by specific examples.