Přehled o publikaci
2013
Výuka angličtiny v oboru Nutriční terapeut: využití autentických materiálů pro kultivaci jazykových dovedností
HELÁN, RobertBasic information
Original name
Výuka angličtiny v oboru Nutriční terapeut: využití autentických materiálů pro kultivaci jazykových dovedností
Name (in English)
Teaching English to Nutritional Therapists: Using Authentic Materials for the Cultivation of Language Skills
Authors
HELÁN, Robert (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Podpora a standardizace jazykového vzdělávání na vysokých školách v ČR, 2013
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Presentations at conferences
Field of Study
Pedagogy and education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
RIV identification code
RIV/00216224:14640/13:00070227
Organization
Centrum jazykového vzdělávání – Repository – Repository
Keywords in English
nutritional therapist; language skills
Links
CZ.1.07/2.2.00/28.0233, interní kód Repo.
Changed: 1/9/2020 17:37, RNDr. Daniel Jakubík
V originále
Příspěvek se věnuje specifickým aspektům výuky odborného anglického jazyka v bakalářském oboru Nutriční terapeut na Lékařské fakultě Masarykovy univerzity v Brně. V rámci projektu Impact dochází v tomto kurzu k inovaci učebních materiálů a výukových metod, které by lépe připravily absolventy k využití dosažených jazykových znalostí a dovedností v budoucí praxi či následném studiu. V příspěvku budou diskutovány: (1) důvody pro zahrnutí oborových odborných článků a prezentací do výuky, (2) možnosti efektivního využití kontroverzních témat z oboru pro účely nácviku diskuzí a (3) klady implementace elearningové podpory pro výuku. Jednotlivé body budou doloženy na konkrétních ukázkách.
In English
The paper deals with practical aspects of teaching English for Specific Purposes in the Nutritional Therapy bachelor degree program at the Faculty of Medicine, Masaryk University in Brno. Within the IMPACT project, new study materials and teaching methods are being developed to better prepare the students to make use of the attained language knowledge and skills in their future practice or follow-up studies. The paper will discuss: (1) the value of including field-specific articles and presentations in the lessons, (2) possibilities of the effective use of controversial topics for the purpose of practicing discussion skills, and (3) benefits of e-learning implementation for the lessons. These points will be illustrated by specific examples.