D 2021

Consumer protection in contractual practice of supply of digital content and digital services

RICHTER, Štěpán

Základní údaje

Originální název

Consumer protection in contractual practice of supply of digital content and digital services

Název česky

Ochrana spotřebitele ve smluvní praxi poskytování digitálního obsahu a digitálních služeb

Autoři

RICHTER, Štěpán (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Bukurešť, Law in Business of Selected Member States of the European Union, od s. 209-218, 10 s. 2021

Nakladatel

Adjuris

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14220/21:00122808

Organizace

Právnická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář

ISBN

978-606-95351-1-0

UT WoS

000783778100017

Klíčová slova česky

digitální obsah; digitální služby; Směrnice 2019/770; smluvní praxe; ADR

Klíčová slova anglicky

digital content; digital service; Directive 2019/770; contractual practice; ADR

Návaznosti

MUNI/A/1296/2020, interní kód Repo.
Změněno: 8. 3. 2024 03:44, RNDr. Daniel Jakubík

Anotace

V originále

The aim of this article is to showcase the Czech and EU law that regulates supply of digital content and services and assess its’ general usefulness with regards to contractual practice and consumer protection. This is achieved primarily by analysis of the present and upcoming law that regulates said topic and its’ comparison with contractual practice on the market.. The article concludes, that in the digital market, consumer has little control over the contracts he can enter into. Many of these contracts are consumer-unfriendly or even illegal. The law offers several ways the consumer can defend their rights on the market, but these are not cost-effective.

Česky

Cílem tohoto článku je prezentovat české a evropské právo upravující poskytování digitálního obsahu a služeb, a posoudit jeho užitečnost s ohledem na smluvní praxi a ochranu spotřebitele. Toho je dosaženo především analýzou platného a připravovaného práva, které uvedené téma upravuje, a jeho srovnáním se smluvní praxí na trhu. Článek dochází k závěru, že na digitálním trhu má spotřebitel malou kontrolu nad smlouvami, které uzavírá. Mnohé z těchto smluv jsou spotřebitelsky nepřívětivé nebo přímo protizákonné. Zákon nabízí několik způsobů, jak může spotřebitel hájit svá práva na trhu, ty však nejsou efektivní vzhledem k nákladům.

Přiložené soubory