Podrobný výpis o publikaci
2021
Consumer protection in contractual practice of supply of digital content and digital services
RICHTER, ŠtěpánZákladní údaje
Originální název
Consumer protection in contractual practice of supply of digital content and digital services
Název česky
Ochrana spotřebitele ve smluvní praxi poskytování digitálního obsahu a digitálních služeb
Autoři
RICHTER, Štěpán (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Bukurešť, Law in Business of Selected Member States of the European Union, od s. 209-218, 10 s. 2021
Nakladatel
Adjuris
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14220/21:00122808
Organizace
Právnická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář
ISBN
978-606-95351-1-0
UT WoS
000783778100017
Klíčová slova česky
digitální obsah; digitální služby; Směrnice 2019/770; smluvní praxe; ADR
Klíčová slova anglicky
digital content; digital service; Directive 2019/770; contractual practice; ADR
Návaznosti
MUNI/A/1296/2020, interní kód Repo.
Změněno: 8. 3. 2024 03:44, RNDr. Daniel Jakubík
V originále
The aim of this article is to showcase the Czech and EU law that regulates supply of digital content and services and assess its’ general usefulness with regards to contractual practice and consumer protection. This is achieved primarily by analysis of the present and upcoming law that regulates said topic and its’ comparison with contractual practice on the market.. The article concludes, that in the digital market, consumer has little control over the contracts he can enter into. Many of these contracts are consumer-unfriendly or even illegal. The law offers several ways the consumer can defend their rights on the market, but these are not cost-effective.
Česky
Cílem tohoto článku je prezentovat české a evropské právo upravující poskytování digitálního obsahu a služeb, a posoudit jeho užitečnost s ohledem na smluvní praxi a ochranu spotřebitele. Toho je dosaženo především analýzou platného a připravovaného práva, které uvedené téma upravuje, a jeho srovnáním se smluvní praxí na trhu. Článek dochází k závěru, že na digitálním trhu má spotřebitel malou kontrolu nad smlouvami, které uzavírá. Mnohé z těchto smluv jsou spotřebitelsky nepřívětivé nebo přímo protizákonné. Zákon nabízí několik způsobů, jak může spotřebitel hájit svá práva na trhu, ty však nejsou efektivní vzhledem k nákladům.