BENEŠ, Milan. Andragogická etika z pohledu teorií profese a organizace (Ethics in andragogy from the perspective of the theory of professions and organisation). In Schubert, M., Beneš, M., Krystoň, M., Lorencová, J., Pavlov, I., Skupa, M. Andragogická etika v teórii a praxi vzdelávania dospelých. 1st ed. Banská Bystrica: Beliaum, 2018, p. 59- 68. ISBN 978-80-557-1514-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Andragogická etika z pohledu teorií profese a organizace
Name in Czech Andragogická etika z pohledu teorií profese a organizace
Name (in English) Ethics in andragogy from the perspective of the theory of professions and organisation
Authors BENEŠ, Milan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Banská Bystrica, Andragogická etika v teórii a praxi vzdelávania dospelých, p. 59- 68, 10 pp. 2018.
Publisher Beliaum
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/46358978:_____/18:00000028
Organization Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repository
ISBN 978-80-557-1514-8
Keywords (in Czech) Profesní etika; andragogická etika; etické kodexy; profesní etika a hodnoty organizace; heterogenita andragogických povolání; regulovaná povolání
Keywords in English Professional ethics; ethics in andragogy; codes of ethics; corporate conduct and values; heterogeneity of professions in andragogy; regulated professions
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Milan Beneš, učo 1110. Changed: 19/5/2019 16:29.
Abstract
Andragogická etika se v posledních letech stala frekventovaným tématem. Oproti diskuzi o profesní etice v regulovaných povoláních jako sociální práce nebo učitelství je v andragogice situace složitější. Předložený příspěvek využívá poznatky profesních teorií, sociologie, teorií organizace a dostupné empirické poznatky k etickým problémům v oblasti vzdělávání dospělých. Cílem je ukázat, že prosazení univerzální profesní etiky je v případu vzdělávání dospělých velmi nepravděpodobné.
Abstract (in English)
In recent years, ethics in andragogy has become a much frequented topic. Compared with the debates on professional ethics in regulated professions such as social work or teaching, the situation is more complex in andragogy. The present paper makes use of knowledge gained in the field of profession theories, sociology and theories of organisation, as well as available empirical findings relating to ethical problems in adult education. The aim is to show that in the case of adult education, any universal professional ethics are very unlikely to enforce.
Print
Add to clipboard Displayed: 6/5/2024 08:10