BENEŠ, Milan. Andragogická etika z pohledu teorií profese a organizace. Online. In Schubert, M., Beneš, M., Krystoň, M., Lorencová, J., Pavlov, I., Skupa, M. Andragogická etika v teórii a praxi vzdelávania dospelých. 1. vyd. Banská Bystrica: Beliaum, 2018. s. 59- 68. ISBN 978-80-557-1514-8. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Andragogická etika z pohledu teorií profese a organizace
Název česky Andragogická etika z pohledu teorií profese a organizace
Název anglicky Ethics in andragogy from the perspective of the theory of professions and organisation
Autoři BENEŠ, Milan (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání 1. vyd. Banská Bystrica, Andragogická etika v teórii a praxi vzdelávania dospelých, od s. 59- 68, 10 s. 2018.
Nakladatel Beliaum
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/46358978:_____/18:00000028
Organizace Univerzita Jana Amose Komenského Praha s.r.o. – Repozitář
ISBN 978-80-557-1514-8
Klíčová slova česky Profesní etika; andragogická etika; etické kodexy; profesní etika a hodnoty organizace; heterogenita andragogických povolání; regulovaná povolání
Klíčová slova anglicky Professional ethics; ethics in andragogy; codes of ethics; corporate conduct and values; heterogeneity of professions in andragogy; regulated professions
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Milan Beneš, učo 1110. Změněno: 19. 5. 2019 16:29.
Anotace
Andragogická etika se v posledních letech stala frekventovaným tématem. Oproti diskuzi o profesní etice v regulovaných povoláních jako sociální práce nebo učitelství je v andragogice situace složitější. Předložený příspěvek využívá poznatky profesních teorií, sociologie, teorií organizace a dostupné empirické poznatky k etickým problémům v oblasti vzdělávání dospělých. Cílem je ukázat, že prosazení univerzální profesní etiky je v případu vzdělávání dospělých velmi nepravděpodobné.
Anotace anglicky
In recent years, ethics in andragogy has become a much frequented topic. Compared with the debates on professional ethics in regulated professions such as social work or teaching, the situation is more complex in andragogy. The present paper makes use of knowledge gained in the field of profession theories, sociology and theories of organisation, as well as available empirical findings relating to ethical problems in adult education. The aim is to show that in the case of adult education, any universal professional ethics are very unlikely to enforce.
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 24. 4. 2024 13:49