VLČKOVÁ, Kateřina. Řízení třídy studenty učitelství a provázejícími učiteli: dotazníkové šetření. In Konference české asociace Pedagogického výzkum (Sympozium Řízení třídy). 2018.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Řízení třídy studenty učitelství a provázejícími učiteli: dotazníkové šetření
Název anglicky Classroom Management Strategies of Student Teachers and Their Mentors: A Survey Study
Autoři VLČKOVÁ, Kateřina (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Konference české asociace Pedagogického výzkum (Sympozium Řízení třídy), 2018.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/18:00101167
Organizace Pedagogická fakulta – Masarykova univerzita – Repozitář
Klíčová slova česky řízení výuky; studenti učitelství; provázející učitelé; druhý stupeň základní školy
Klíčová slova anglicky classroom management; student teachers; mentor teachers; lower secondary education
Návaznosti GA16-02177S, projekt VaV.
Změnil Změnil: RNDr. Daniel Jakubík, učo 139797. Změněno: 6. 9. 2020 07:22.
Anotace
amp; Sass, 2010). Škála BIMS-CZ se skládá z 6 položek měřících behaviorální management (BM) a z 6 položek měřících didaktický management (IM) na 6-bodové škále vyjadřující míru souhlasu. Obě škály vykazovaly adekvátní vnitřní konzistenci. Základní soubor tvořili všichni studenti učitelství v 1. ročníku navazujícího magisterského studia na PdF MU na prvních dlouhodobých praxích na 2. stupni ZŠ (231 studentů, úplný výběr). Stejné dotazníky vyplňovali v tištěné formě jejich provázející učitelé. Výzkumný vzorek zahrnoval 123 učitelů a 142 studentů (návratnost 53 a 61 %). Učitelé reportovali silnější BM než studenti. Rozdíly v IM nebyly statisticky významné. Učitelé uváděli, že méně nechávají žáky si povídat, více přesazují při bavení, při vzdoru více vyžadují dodržení pravidel, důsledněji kontrolují věnování se úkolu, mají více rutinních postupů, přizpůsobují výuku více individuálním potřebám dětí, více zapojují žáky do diskuse o praktickém využití učiva, více je vedou k řešení problémů, více řídí přechody mezi aktivitami či důsledněji instruují. Reportované výsledky ověřuje navazující kvalitativní studie reálného řízení výuky prezentovaná v sympoziu.
Anotace anglicky
amp; Sass, 2010). In our study we used Czech adaptation of BIMS administered to 142 student teachers at their long-term practice and their 123 mentor teachers in lower secondary schools. Teachers reported stronger BM than students. There were no differences in IM.
Typ Název Vložil/a Vloženo Práva
vlckova_capv2018.pdf   Verze souboru 6. 9. 2020

Vlastnosti

Název
vlckova_capv2018.pdf
Adresa v ISu
https://repozitar.cz/auth/repo/30347/906394/
Adresa ze světa
https://repozitar.cz/repo/30347/906394/
Adresa do Správce
https://repozitar.cz/auth/repo/30347/906394/?info
Ze světa do Správce
https://repozitar.cz/repo/30347/906394/?info
Vloženo
Ne 6. 9. 2020 07:22

Práva

Právo číst
  • kdokoliv v Internetu
Právo vkládat
 
Právo spravovat
  • osoba Mgr. Lucie Vařechová, uco 106253
  • osoba RNDr. Daniel Jakubík, uco 139797
  • osoba Mgr. Jolana Surýnková, uco 220973
Atributy
 
Vytisknout
Přidat do schránky Zobrazeno: 28. 3. 2024 16:04