k 2017

Dotazník Moc učitele

VLČKOVÁ, Kateřina and Kateřina LOJDOVÁ

Basic information

Original name

Dotazník Moc učitele

Name (in English)

Questionnaire of Teacher Power

Authors

VLČKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Kateřina LOJDOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Bussines research forum MU, 2017

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

Pedagogy and education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/17:00094735

Organization

Pedagogická fakulta – Repository – Repository

Keywords (in Czech)

dotazník; báze moci; učitel

Keywords in English

questionnaire; power bases; teacher

Links

GA16-02177S, research and development project.
Změněno: 4/9/2020 03:09, RNDr. Daniel Jakubík

Abstract

V originále

Výsledkem výzkumu byla konstrukce dotazníku, který lze nyní používat také ve výuce. Úspěšná výuka předpokládá adekvátní nastavení mocenských vztahů při výuce. Dotazník Báze moci učitele k tomu napomáhá. Na základě dotazníku pro žáky učitel zjistí, jaké hodnoty v pěti bázích moci mu žáci připisují. Jde o tyto báze: 1) donucovací báze moci vypovídá o percepci trestů, 2) odměňovací o percepci odměn, 3) expertní o vnímání učitele jako odborníka, 4) referenční o tom, na kolik se žáci s učitelem identifikují a 5) legitimní o jeho formální autoritě ve školní třídě. Dotazník mohou využít i studenti učitelství a jejich cviční učitelé. Prezentace byla podpořena GA ČR v projektu Strategie řízení třídy u studentů učitelství a zkušených učitelů (jejich “cvičných učitelů”) na druhém stupni základní školy (GA16-02177S).

In English

The outcome of the research was questionnaire Power Bases: Version for Teachers and Student Teachers. It can be used by teachers, mentor teachers and student teachers to evaluate their by student perceived power bases: legitimate, expert, coercive, reward, and referent power.

Files attached