2017
Dotazník Moc učitele
VLČKOVÁ, Kateřina and Kateřina LOJDOVÁBasic information
Original name
Dotazník Moc učitele
Name (in English)
Questionnaire of Teacher Power
Authors
VLČKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Kateřina LOJDOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Bussines research forum MU, 2017
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
Pedagogy and education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/17:00094735
Organization
Pedagogická fakulta – Repository – Repository
Keywords (in Czech)
dotazník; báze moci; učitel
Keywords in English
questionnaire; power bases; teacher
Links
GA16-02177S, research and development project.
Změněno: 4/9/2020 03:09, RNDr. Daniel Jakubík
V originále
Výsledkem výzkumu byla konstrukce dotazníku, který lze nyní používat také ve výuce. Úspěšná výuka předpokládá adekvátní nastavení mocenských vztahů při výuce. Dotazník Báze moci učitele k tomu napomáhá. Na základě dotazníku pro žáky učitel zjistí, jaké hodnoty v pěti bázích moci mu žáci připisují. Jde o tyto báze: 1) donucovací báze moci vypovídá o percepci trestů, 2) odměňovací o percepci odměn, 3) expertní o vnímání učitele jako odborníka, 4) referenční o tom, na kolik se žáci s učitelem identifikují a 5) legitimní o jeho formální autoritě ve školní třídě. Dotazník mohou využít i studenti učitelství a jejich cviční učitelé. Prezentace byla podpořena GA ČR v projektu Strategie řízení třídy u studentů učitelství a zkušených učitelů (jejich “cvičných učitelů”) na druhém stupni základní školy (GA16-02177S).
In English
The outcome of the research was questionnaire Power Bases: Version for Teachers and Student Teachers. It can be used by teachers, mentor teachers and student teachers to evaluate their by student perceived power bases: legitimate, expert, coercive, reward, and referent power.